Jag suger på racing :-(

Medlem
Jag suger på racing :-(

Jag blir galen alltså. Kyoto-banan i LFS... kör jag 'på riktigt' och satsar på en bra tid så blir det typ en avåkning vart eller vartannat varv. Jag tror att jag prutar för mycket på marginalerna och på den banan straffar det sig om man gör det... men lyckas man ligger på marginalen, lönar sig som fasiken. Nu kör ju jag med en massa trafik och rondeller i vägen, men ändå. Ett klassiskt exempel är näst sista kurvan: man kommer i ~245km/h med fullt turbotryck till en lagom hård högerkurva som går att ta utan att släppa gasen... om man kör exakt rätt. Annars blir det ut i naturen, och jag är *inte* bra på racing. Det är bara jäkligt roligt. Så nästa inköp blir väl en gräsklippare istället för en G25a?

Edit: Körde ett tag med lite högre högtalarvolym, och det gick fasiken bra ett par varv, lärde mig några nya spår. Om det beror på högtalarvolymen vet jag inte, men det gav bättre närvarokänsla iaf. Och jag orkade inte sänka Efter de varven blev framhjulen för varma och slippery för mitt eget bästa, men MUMMA VILKA UNDERBARA VARV! Har iaf bytt däck i setupen nu iaf. /Edit

Här är något jag lyckades göra för något halvår sen på de sista kurvorna på Fern Bay. (klicka om du föredrar en liten .avi)

#blogg


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

1
Skriv svar