Det här med gummi...

Medlem
Det här med gummi...

Shit alltså... däcksvalet till Kyotobanan är helt makalöst. Antingen kör man hårda fram och medel bak, men då förblir däcken för kalla och sliriga. Eller så kör man medel fram och mjuka bak, och då håller de rätt temperatur ett halvt till ett helt varv, sen blir de överhettade och väldigt sliriga. Vad fasiken ska jag göra, det finns inget mellanläge? Har försökt att provocera fram värme med de hårdare blandningen men liktförbannat så... näe. Just nu är det bästa att ha medel både fram och bak, med resultatet att de blir övehettade fram och undertempererade bak - det håller i alla fall längst innan det blir okörbart. Att göra om inställingarna på bilen är ju inte att tänka på, dels suger jag på sånt, dels älskar jag den jag har. Det känns som om det bara kan bli sämre trots allt detta.

Jag är glad att jag lärde mig banan till slut även om däcksproblematiken får kvarstå tills Duke Nukem kommer ut. Snart byter vi bana på server och gissa om det är fetingskönt. Med hjälp av världens bästa kodare, eller i alla fall mest hängivna kodare, kommer vi snart släppa version 2.6.7 som innehåller en massa godis: omgjort system för bankrån, nya hjälpmeddelanden och lite annat gott. Det blir en rallybana ett par dagar innan vi övergår till Aston igen. Det kommer kännas som att komma hem efter ett mycket frustrerande äventyr...

På en helt annan front kan jag berätta att jag ÄNTLIGEN fått tag på en Fan Controller vid namn ZM-MFC1 Plus (svart) som passar utmärkt på min svarta Antec Ninehundred-låda. Jag började jaga en sådan strax efter jul - både genom dustin (som har en återförsäljare här i stan) och dataknuten/128bit.se. Dustin har ännu inte hört av sig och den andra affärn sköt upp datumet gång på gång. Det slutade med att jag fick be en stockholmspendlande vän att köpa på Webhallen.

[ia=2039] [ia=2040]

Det jag totalt glömde av var att fläktarna har ju MOLEX-kontakter! Allt mekande och kabelhärvande för ingenting. Nu måste jag köpa såna här MOLEX till fläktkontakt-sladdar, vad de ny heter och kostar. Bleh. Och så har jag så klart förlagt kardborrebandet som jag köpte för att sätta fast de härna lysröret som legat och skräpat länge nog... och så upptäckte jag att jag glömt göra något åt power/reset-knapparna. Det är nämligen så att kablarna är för korta så jag måste knåpa ihop egna förlängningar, som det är nu så måste jag 'tjyvkoppla' för att starta datorn... suck, inte min dag idag.

När allt är som det ska sen ska jag fota lite och lägga upp så ni får se. Lite stolt blir man ändå över sin disijnade låda - min första. Blä för beige!

#blogg


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Det här med gummi...

Snart byter vi bana på server och gissa om det är fetingskönt. Med hjälp av världens bästa kodare, eller i alla fall mest hängivna kodare, kommer vi snart släppa version 2.6.7 som innehåller en massa godis: omgjort system för bankrån, nya hjälpmeddelanden och lite annat gott. Det blir en rallybana ett par dagar innan vi övergår till Aston igen. Det kommer kännas som att komma hem efter ett mycket frustrerande äventyr...

Vad tusan spelar du för spel?
Jag gissar på LFS, men... bankrån?

Medlem

Det jag skriver är CLC, en mod till LFS som jag råkade starta och är med och utvecklar. Snart två år sedan lanseringen - du kan se i korthet vad det handlar om här och på vår icke uppdaterade sida som finns här.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

1
Skriv svar