Medieval 2 - är det bara jag?

Medlem
Medieval 2 - är det bara jag?

Genom tiderna har det funnits vissa spelutvecklare jag haft fullt förtroende för. Det innebär i stort sett att jag varit beredd att köpa alla spel de släpper utan att läsa några recensioner eftersom jag vet de är bra. ID Software, Blizzard och Westwood har varit sådana. De senaste åren har det i stort sett bara funnits ett, nämligen Creative Assembly. Få spel har fångat mitt intresse och gett mig så många timmas underhållning som de i Total War-serien.

Varför fullkomligt älskar jag då inte Medieval 2? Med Rome - Total War satt jag till och med och spelade demot i flera dagar. Medieval 2 demot däremot testade jag en gång och blev rädd för hur oengagerad jag var. Idag gjorde jag ett nytt försök och blev något mer positivt inställd, men känslan att det var strategispelens strategispel fanns absolut inte där. Jag hoppas jag har fel och att kampanjläget i fulla spelet fångar in mig som det gjort tidigare. Men är det bara jag som fått rädslan att tidernas bästa strategispelsserie inte längre lyckas leva upp till de skyhöga förväntningarna som ligger på det?

#blogg

1
Skriv svar