Jag hatar ventilationstrummor

Medlem
Jag hatar ventilationstrummor

Finns det något mer korkat än att ge sig in i en ventilationstrumma när man vet att man är jagad av läskiga demoner som dyker upp lite varstans. Alien-filmen var ett utmärkt exempel på att man skall hålla sig borta från trånga gångar där man inte vet vad som väntar runt nästa hörn. Men just på grund av det så skall ju ALLA skräckspel innehålla mängder av ventilationsgångar man måste ta sig igenom. Och som alla skräckspel är de ofta så pass linjära att den där ventilationstrumman verkligen är det enda sättet att ta sig vidare.

Denna gången kom jag så långt att jag gick in, men när radion började knastra på sitt karakteristiska sätt i F.E.A.R. och den lilla hemska flickan sprang förbi framför mig valde jag att stänga av och göra något annat. Men jag gav mig på det snart igen, men fick sätta mig i någon sorts temporär paniktrans där jag kravlade igenom gångarna så fort som möjligt utan att vända mig om och och hoppades att det inte skulle dyka upp någon illasinnad demon bakom hörnen.

När jag äntligen kom upp ut så hade alla vanliga trevliga icke demoniska fiendesoldater förvandlats till skelett och blodpölar. Därefter hamnade jag istället i ett rum dränkt i blod med röster som viskade till mig att gå in. Då var det dags att säga godnatt igen och försöka drömma om fluffiga får och ängar.

#blogg

1
Skriv svar