Fallout 3

Medlem
Fallout 3

För att inte haft något att spela alls den sista tiden så formligen exploderade det den sista veckan med Far Cry 2, Fallout 3 och Dead Space. Efter att varit säker på att jag nästan var färdig med FC2 för att märka att jag bara klarat 48% hoppade jag tillfälligt över till Fallout 3 istället.

Jag börjar med att häda och säga att jag faktiskt aldrig spelade de tidigare Fallout spelen. Ibland funderade jag på att försöka ta mig igenom dem bara för deras kultstatus men det har aldrig blivit så.

Jag blev däremot fängslad ganska direkt av att man faktiskt börjat spelet som Bebis. Man väljet namn och utseende bara några sekunder efter man blivit född.. och ett år gammal lär man sig ta sig runt genom att springa runt i sitt lekrum. Underbar idé.

Än mer fängslad blev jag när man ganska snart lämnade sin säkra bunker för att komma ut i den radioaktiva ödemarken. Utan att ha en aning om vad jag skulle göra började jag bara försiktigt irra runt i den okända världen, livrädd för att en muterad jättemyra skulle anfalla när som helst. Jag blev ganska förvånad och glatt överraskad.. skickar spelutvecklarna bara ut mig här utan att ha en aning vad jag ska göra.. så underbart. Jag fick lite känslan av osäkerhet och bortkommenhet som jag gissar min spelkaraktär borde ha..

Självklart var så inte fallet.. det var mitt tröga jag som inte hittat listan med mina mål och kompassen som visade vart jag skulle.. men i vilket fall som helst så känns Fallout 3 väldigt bra så här långt... tänkte faktiskt fortsätta med det nu.

#blogg

1
Skriv svar