Mitt första LAN-minne.

Vila i frid
Mitt första LAN-minne.

Mitt första LAN jag någonsin var på var hemma hos en kompis. Han, jag, John här och en annan polare hade dragit ihop våra datorer för att kunna lira lite. Jag hade ingen aning hur det skulle fungera och undrade om jag behövde ta med modemet, eller hur nu fan vi skulle kunna överföra filerna mellan våra datorer.

John hade, som vanligt, jättelika problem med att få datorn att funka, så han installerade om och gud vet vad i åratal. Till slut fick vi upp alltihopa och kunde köra igång. Det var mysigt, trevligt och kul.

Senare blev det lite större LAN, t.ex. ett ordnat av en LAN-förening där jag bodde, måste nog säga att det är det roligaste jag haft på ett LAN någonsin. Vi spelade Battlefield 1942... Inte på sättet man skulle utan vi räsade runt i bilarna. Över stock och sten genom bergen räsade vi med jeeparna. På en bana hade jag listigt och strategistk placerat ut lite minor ett tag innan, så när vi kom körande så fick personen som ledde en smärre läxa i Jante-lagen.

Summan av kardemumman; Man har det så roligt som man gör det. Satsar man på att ha kul, så kommer man säkerligen ha det.

#blogg


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

1
Skriv svar