Nyhetsskrivande

Skribent
Nyhetsskrivande

En gång i tiden skrev jag spelnyheter. Nuförtiden blir det mest recensioner och artiklar för min del. Jag tröttnade nog helt enkelt med dessa nyheter. Det är ett ganska tidskrävande jobb att leta heta och färska nyheter dagligen. På den tiden jag skrev nyheter var systemet vi använde inte speciellt avancerat. Det nya systemet vi använder idag är helt suveränt. Vi kan dela in nyheter i kategorier, binda nyheter till olika företag med mera så gamla nyheter blir mer lättåtkomliga för läsare.

För någon månad sedan försökte jag mig på en comeback i nyhetsskrivande. Det lyckades dock inte så bra. Jag kände ganska fort att det inte var det jag ville göra. Språket och förmuleringarna vi använder i nyheter är inte riktigt min stil. Jag föredrar recensioner och artiklar där jag kan använda en lite mer personlig prägel på det jag skriver. Ibland rycker det dock i nyhetstarmen och då kan jag faktiskt producera en nyhet eller två om dagen vilket jag tycker är ganska starkt jobbat för en utsliten och ärrad njuuusare

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Nyhetsskrivande

Jo, nyhetsplitande mycket kraft och ork. Är man borta vet man inte vad som har hänt föregående dag och vad som är färskt. Jag ska försöka komma in i rytmen ikväll efter en och en halv veckas frånvaro. Lär bli tufft.

Däremot tycker jag att vi skulle må bra av lite mer personlig prägel på nyheterna. Jag försöker gradvis att smyga in lite mer personliget även i nyhetstexterna, det kan bara göra dem bättre.

Sen är förstår hur mycket kraft man ska lägga på dem, ibland får man en känsla av att läsare mest skummar rubriken och klickar på länken. Jag kan dock ha fel.


signatur
Medlem

Många gör nog så, skummar igenom och klickar på länken. Men själv gillar jag personliga texter mycket bättre än det något torrare "Nya bilder, se här".


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar