En bekännelse...

Skribent
En bekännelse...

Jag nämligen aldrig spelat Baldurs Gate 1 och 2.

Men nu blir det ändring på det. Ikväll började jag nämligen lira det första spelet i serien. Att spela gamla spel på en ny dator är verkligen inte så lätt som man kan tro. Jag fick genast massor med ljud- och grafikproblem i Vista. Jahapp, tänkte jag, hur fan ska jag göra nu? Jag sökte runt på diverse forum och hittade en lösning: Virtual PC. Resten var simpelt. Efter en snabb installation av Windows 98SE och själva spelet var det bara att börja lira.

Mitt första intryck och tanke var, helvete vad gammal jag blivit. Jag var 18 år när det släpptes för tio år sedan. Det har verkligen hänt mycket på så kort tid, i alla fall grafikmässigt. Däremot fastnade jag direkt för storyn och rollspelselementen.
Som den nybörjare jag är känns spelet en aning svårt. Jag fick ladda om ett par gånger innan jag hade ihjäl den där irriterande prisjägaren i Friendly Arms In som ville ha mitt huvud.

En sak som är säker, spelet är riktigt kul.

#blogg

00a
Medlem
En bekännelse...

Det är nästan så man själv måste se till att lira Baldurs gate. har bara spelat 1'an. 2an sägs ju vara ännu bättre.

1
Skriv svar