Min Wii-historia

Medlem
Min Wii-historia

Jag måste också berätta hur jag fick min Wii på releasen! Jag hade tidigare försökt att förhandsboka på Webhallen. Jag köper helst mina grejer där mest för att det är min närmaste spelaffär. Hur som helst försökte jag boka samma dag det gick att göra där (typ mitten av november) på Internet från jobbet. Men av någon anledning kom jag aldrig fram, och när jag kom fram var det redan fullbokat!

Så min plan B var förstås att köa till Webhallen på release, och plan C var att köa på BR-Leksaker eller Onoff. Jag rekade kön till Webhallen på onsdagsskvällen innan, och uppskattade det till ca 40 pers. Morgonen efter rapporterar Hype.se att det redan var 107 stycken där. Så på kvällen kl 18 skickade jag dit min snälla sambo att ställa sig i kön, och kl 19 anlände jag själv. Det var trevlig stämning där och framför mig stod en mamma till en kille som jobbade på Elgiganten. Jag fick veta av honom senare att personalen där inte fick köpa ut Wii själva förstås, så hans egen plan B var att gå till Elgiganten på Kungsgatan om detta misslyckades. De hade tillgång till lagersaldot i alla butiker ju, och Kungsgatan skulle få in 30 st och det var bara typ 5 i kö den kvällen.

Nåväl, det fiffiga var att killen först i kön organiserade platser, och förvånande nog följde alla de oskrivna reglerna. Webhallen hade garanterat 100 Wii:n, och några till bundles (med det hemska Tony Hawk Downhill Jam). Det sas först att det skulle bli 46 bundles och senare bara 40. Jag började på plats 144 och när kön började bildas på riktigt hade jag plats 142... Oliiidligt spännande alltså. Självklart så började det också att regna, så min sambo kom även med paraply

Webhallen släppte in folk ca 10 i taget, och när jag väl kom fram till dörren så frågar killen vilket nummer och vi svarar så klart ärligt. Så då tycker han att det nog borde räcka och går in... Men så kommer han ut igen och släpper in den allra sista klungan inklusive mig. Så jag fick till slut min Wii vid 01-tiden! Köpte även till Zelda (så klart) och Rayman, och extra Wii-mote och Nunchuk senare.

Xbox360 vs PS3 vs Wii
Nu har jag spelat alla konsoler (vi har vanliga retail-spel till PS3-testkit på jobbet förstås). Det är ju väldigt fint att vi har 3 st riktigt bra maskiner framöver, det blir ju rolighet i överflöd, det är det fina med konkurrens! Om ett år när alla maskiner har fått gosa in sig lite tror jag vi vet vem som "vinner", om man nu kan utse en sån. Men just nu så här mot jul 2006 så äger Wii.

#blogg


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Min Wii-historia

Alla dessa historier om att Wii är så kul driver mig till vansinne. Jag har pengar men jag kan inte köpa Wii ännu. Irriterande. GE MIG WII!

1
Skriv svar