Tidspress

Medlem
Tidspress

Är det någon annan än jag som inte tycker om för mycket tidspress? Tidspress i lagoma doser så man sporras är bra, men inte för mycket och inte under någon längre tid. Det gäller även spel för min del. Enstaka banor med tidsinställning, t ex att man ska fly från en brand i en restaurang (#Max Payne) eller kanske ett exploderande rymdskepp (#Metroid Prime). Jag är däremot inte så himla förtjust i t ex Majoras Mask eller #Dead Rising pga deras element av tidspress (därmed inte sagt att det är dåliga spel). Jag har lite blandade känslor där olika saker händer olika tider på dygnet, tex just nu aktuella #3905. Visst är det lite skoj att det är ser olika ut när man kommer tillbaka, men jag har kommit på mig själv flera gånger med att mest känna irritation när det är en specifik sak jag väntar på. #536 löste det delvis genom att man kunde kontrollera dygnet med en låt, jag har inte stött på någon sån ännu i Twilight Princess. Jaja, det kanske bara är jag det.

#blogg


signatur

Patrick
Producer@DICE

Skägg.
10 Chambers
Tidspress

Jag håller med, enstaka moment möjligtvis, men ofta känns det bara som en nödlösning för att driva upp stämningen. Pressen i #Prince of Persia: Warrior Within från Dahaka-monstret fick mig att sluta spela det efter en timme, efter att ha sträckspelat #Sands of Time.

Begränsningar i spel är kassa överlag, till exempel var de fria uppdragen i #Splinter Cell bra mycket roligare än de med restriktioner som "du får inte döda" eller "du måste hoppa på ett ben". Crap!


signatur
1
Skriv svar