Arga programmerare

Medlem
Arga programmerare

[fright][ia=6848 Min vän Jon på Infinity Ward är en glad programmerare och svär aldrig...][/fright] Förra veckan cirkulerade det lite rolig statistik i vissa kretsar. Närmare bestämt förekomsten av svordomar i kodbasen hos ett par olika spelstudios. Fula ord finns mer hos vissa än hos andra helt enkelt. T ex var olika permutationer av "fuck" med i denna statistik. Dock är det allra mest använda ordet "hack" hos samtliga utvecklare... Dessa siffror kan anses lite känsliga att visa offentligt, varför jag har valt att bara ta med ett par citat från koden utan att ange upphovsmännen.

Nedan har ni alltså kod (nåja) som faktiskt finns i era favoritspel på riktigt, håll till godo.

//! Should make some mekanism for shader parameter for those // are bitches

// We must define *ALL* these functions so they are looked up // in the right class. It's a bitch, but what to do?

// Clamp teh value to make the lol retarded snurr go away)

#error "for fuck sake"

// REALLY FUCKING IMPORTANT. DO NOT USE DIRECTLY. EVER.

// If this fails we're fucked

//JK-HACK: Should not fuck with ...

// The fucker has really moved since last time we saw him!

// screw you!(E3 hack!)

// FIXME: This sucks donkey dick

#blogg


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Arga programmerare

haha

Medlem

"// REALLY FUCKING IMPORTANT. DO NOT USE DIRECTLY. EVER. "

haha xP

Medlem
Medlem

Bättre att ventilera sina aggressioner i text än att ta ut dem på det stackars tangentbordet, till exempel


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kommer vi någonsin få veta vilka spel detta är ifrån?

Medlem

Precis sådana kommentar brukar finnas lite över allt i mina vb-script jag pillar ihop på jobbet.

1
Skriv svar