Piratfjanterier, Rosenström och Tungor.

Medlem
Piratfjanterier, Rosenström och Tungor.

Jahaja. Jag får la ta det i kronologisk ordning antar jag.

I fredags var jag med en bunt goda vänner i Sätila och såg på Björn Rosenström för andra året i rad på samma datum. Vi hade betydligt roligare i år, men själva spelningen var rätt lam - väldigt kort och inte helt bra låtval. Men som sagt, vi överlevde så det räckte till och blev över ändå. Trots det stora antalet bönder på plats.

Lördagen tillika nationaldagen itself spenderas till 90% i sängliggandes läge. Och nej, inte pågrund av baksmälla, för det får jag _aldrig. Utan för att det helt enkelt var en väldigt bra plats framför Anders och Måns, värdelös fotboll samt diverse andra saker.

Så hade vi det nu det där jäffla valet, och jag kan inte annat än förundras hur många som ändå röstade på piratpartiet. hmm, undrar hur många procent av de som gjorde de verkligen vet vad de står för? Nej, för de vet de ju fasen inte ens själva. När man röstar på ett parti som öppet går ut och säger att de tänker lägga ner sina röster i 90% (lika mycket som jag spenderade tiden i lördags i sängs mao) av frågorna så bryr man sig uppenbarligen inte speciellt mycket om saker och ting.

Och nej, vi ska inte ta en diksussion om det här och nu i mina kommentarer (om jag lyckas få några) - då jag verkligen ogillar att prata politik med folk som inte är likasinnade som jag, jag blir oftast bara arg på dem då. Och det vill jag inte!

Idag däremot så piercade jag tungan igen. Därför sitter jag i detta nu och är galet hungrig då jag inte ätit nånting på precis hela dagen. Men vill man vara... ähm, fin? får man lida pin, i guess.

#blogg


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Piratfjanterier, Rosenström och Tungor.

Men piercingar är ju inte fint.

PP var väl mer av en protest-röst, eller?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

"När man röstar på ett parti som öppet går ut och säger att de tänker lägga ner sina röster i 90% (lika mycket som jag spenderade tiden i lördags i sängs mao) av frågorna så bryr man sig uppenbarligen inte speciellt mycket om saker och ting."

Eller så tycker man de resterade 10 procenten överväger de andra 90% fjantfrågor som miljö och försvar med hästlängder.

Medlem

Känns mer som PP är mer av en alternativröst för folk som vill vara lite hipp. Typ.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Bah jävla skitsnack budo. PP är ju de enda som är ärliga med var dom står. Dom säger klart o tydlige att vi står för de här punkterna och kommer att anpassa resten av våra röster för att få igenom det vi vill. Ja PP har nog fått en hel del "woo jag är cool" röster från ungdomar men det är fan bättre dom röstar av den anledningen än inte alls. Sen har dom säkert fått en del proteströster, men det är väl inget fel i de? Med sina 7% av rösterna så visar dom ju på att det faktiskt är viktiga frågor och förhoppningsvis fattar de större partierna detta och tar upp dom.

Dra inte alla PP över en kant, det är bara ljöligt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Bah jävla skitsnack budo. PP är ju de enda som är ärliga med var dom står. Dom säger klart o tydlige att vi står för de här punkterna och kommer att anpassa resten av våra röster för att få igenom det vi vill. Ja PP har nog fått en hel del "woo jag är cool" röster från ungdomar men det är fan bättre dom röstar av den anledningen än inte alls. Sen har dom säkert fått en del proteströster, men det är väl inget fel i de? Med sina 7% av rösterna så visar dom ju på att det faktiskt är viktiga frågor och förhoppningsvis fattar de större partierna detta och tar upp dom.

Dra inte alla PP över en kant, det är bara ljöligt.

Ser hellre att folk röstar på PP än får för sig att det är coolt att rösta på SD.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Trevligt att se fler som står på sig när det gäller PP. ^^

Inaktiv

Om det nu är så att man i dagens Sverige och Europa ser nedladdningsfrågan som den största och mest relevanta i olika bestämmelseorgan, ja då kanske man ska ta och kolla sig omkring en gång till (eller kanske första?). Eller så kan man kanske fundera på en sen, men inte omöjlig abort.

Medlem
Skrivet av Sevenix:

"När man röstar på ett parti som öppet går ut och säger att de tänker lägga ner sina röster i 90% (lika mycket som jag spenderade tiden i lördags i sängs mao) av frågorna så bryr man sig uppenbarligen inte speciellt mycket om saker och ting."

Eller så tycker man de resterade 10 procenten överväger de andra 90% fjantfrågor som miljö och försvar med hästlängder.

Miljön & Försvaret är ju 1000000 ggr mer viktigt än vad PP står för , jävla fjant parti precis som moderaterna. GIF SD back now istället för ego huvade affärsmän som bara bryr sig om dem i topp.

Vinner Moderaterna igen äre väl fan dags att överväga flytt från Sverige, folket borde lärt sig nu vilket misstag det var att rösta på dem.

(Nej jag röstar inte på SD för att jag har det dåligt för det har jag verkligen inte utan för att jag bryr mig om andra och inte är någon egotrippad idiot)

1
Skriv svar