Ja det blir ett MMO ...

Inaktiv
Ja det blir ett MMO ...

Precis som alla andra blizzard-nördar väntar jag med nervös spänning på vad som ska komma under Blizzard World Invitational i Sydkorea.
Självklart måste även jag dela med mig av mina helt galna, och meningslösa funderingar, eftersom jag inte står ut med att inte spekulera.

Jag är ganska säker på att det inte är Diablo III, vilket jag helt sonika baserar på att Flagship (och därmed Gamla Blizzard North) redan arbetar på vad som förmodligen är Diablo III under annat namn (Mythos).

Ett nytt IP?
Mycket möjligt, de letar ju trots allt efter nya LEAD programmerare till en ny MMO-motor. Kanske jobbar de på en ny revolutionerande genre som jag kommer att sitta och dregla över de kommande tio åren ? Men ärligt talat, jag tror inte det. Varför? Ja varför i hela fridens namn skulle de det när hela världen tigger, bönar och ber om DIII och Starcraft 2.

Det skulle kunna vara ett Starcraft till konsol, under Burning Crusades släppet mumlae ju någon på Blizzard om att de ville vidga sina vyer där. Jag tror dock inte just den här nyheten är en konsolnyhet ?
Jag tror, att eftersom nyheten släpps i sydkorea är det Starcraft det handlar om?
Minns ni att någon sa att det inte skulle dröja ett decennium innan vi fick höra något nytt om Starcraft?
Japp det måste vara Starcraft ?

Jag tror att det kan vara ett MMO, jag tror att det till och med kan vara ett Starcraft Online ?

Jag vet ? Folk säger att ett Starcraft online kan det absolut inte vara för att de inte skulle vilja konkurrera ut WoW.

Betänk då att Wow är tre år gammalt. TRE år är väldigt gammalt i dagens snabba IT-samhälle. Varför skulle Blizzard vara så naiva att de inte arbetar på ännu en kassakossa som kan behålla deras redan stora marknad. Folk kommer att droppa av från world of warcraft så småningom. Alla som sitter med tio level 70s kommer snart att längta efter mera, skulle det inte då vara aktuellt att ge publiken något nytt, men efterlängtat och fräscht.

Det finns idag inget bra Sci-fi MMO, visst EVE men det har inte alls samma grundutförande som ett ?vanligt MMO?. Blizzard är inte särskilt innovativa, men Blizzard har för vana att ta gamla koncept och göra de till det bästa i världen.

#blogg


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

1
Skriv svar