Feedbackare, jag är glad att ni finns

Inaktiv
Feedbackare, jag är glad att ni finns

Jag behöver feedback, det behöver alla som skriver.
Tyvärr är det få som skriver (så även jag) om de tycker något är bra.

De arga däremot skriver gärna, mycket och ofta.
Jag gillar det.
Jag gillar det faktum att det jag skriver engagerar folk så mycket att de faktiskt tar sig tid att skriva ett mail bara för att berätta vilka missar jag, i deras ögon, gjort.

Tänk att mitt arbete är så viktigt, för så många...

Det kan handla om att jag glömde exakt den där lilla, lilla detaljen i matchen, spelet eller eventet (som jag förtillfället bevakat). Den där detaljen som för många kan tyckas extremt obetydlig, men för just den personen är viktigast i världen och då vill han/hon tala om det.

Det kan handla om att jag tycker helt fel (i personens ögon) för att jag sågar eller hyllar ett spel som personen gillar/avskyr. Värst är det nog att såga ett storspel, som jag gjort någon gång och fanskaran rasat. Man får inte tycka illa om vissa saker ? så är det bara.

Visst finns det puckon som går till personangrepp.
Som när jag skrev mycket matchrapporter fick jag höra vilken jäkla ?stoppa in valfritt lagnamn här?-h&%a jag var som skrev något positivt om det laget.

Förresten, tro mig, puckade feedbackare är inget mot fotbolls och innebandy föräldrar när man råkar döma åt deras sons motståndares fördel ?

Jag gillar er som skriver till mig oavsett vad ni tycker, och jag försöker svara på mail.

Mail från folk som svär eller liknande besvarar jag dock aldrig!

De som däremot inte tycker som jag men som på ett diplomatiskt sätt klarar av att förklara varför jag, i deras ögon, gjort fel brukar jag alltid svara.

Jag menar de lägger trots allt tid på mig och min text så de förtjänar väll samma sak tillbaka.

För det spelar egentligen ingen roll om folk tycker att jag tycker fel eller att jag tycker rätt så länge det jag skriver engagerar.

Tack!

#blogg


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem
Feedbackare, jag är glad att ni finns

Feedback is teh shit!

Redaktör

Medhåll fullt ut - feedback är gud. Och det man mår bäst av är konstruktiv kritik - såna som talar om att "Du har fel, orsaken är... ("Du suger! Punkt" är däremot bara irriterande).


signatur
1
Skriv svar