Förlåt, jag gillar Blizzards spel ...

Inaktiv
Förlåt, jag gillar Blizzards spel ...

Okej, jag medger jag hoppas omkring här i en nervöst ångestladdad dimma inför Blizzards tokavslöjande i helgen. Egentligen vet jag inte vad jag förväntar mig.
Och så är jag nervös för att jag kanske blir grymt besviken för att det är helt fel spel som ska göras ...
Kan det bli fel när det är Blizzard?
Ja vet jag är en alldeles urbota cool och tråkig Blizzardfan.
Kompisen brukar skälla för att jag gillar ett så stort spelföretags spel som aldrig gör något innovativt.
Okej, de kanske inte kommer ut med de mest innovativa titlarna men de tar det bästa från den aktuella genrens alla vinklar och sätter ihop allting till de bästa spel som finns ?

Fast det får man inte säga ? för man får inte gilla Blizzard ?alls
Man ska tydligen (Särkilt om man är spelskribent) bara gilla obskyra titlar från diverse knepiga utvecklare.
Varför ?
- Ja ett av hans argument är att Blizzard tjänar pengar ?
Och jag svarar: Nähä! Gör inte alla företag det då? Är inte det liksom grundidén för att starta ett företag?

Han: Jo ? men de tjänar ju så mycket.
Jag: Ja och då kan de anställa fler riktigt duktiga spelutvecklare och fortsätta göra bra spel ?
Han: Ja ?jo visst men äh Blizzard är så mainstream ?
Japp, det var det argumentet, så förlåt mig för att jag går här och väntar på nästa diablo eller starcraft! Förlåt att hela min helg går till att fundera på vad det är för hemligheter de ska komma med.

Nu har vi ju så klart ett diablo III i och med Mythos, så jag får väl hoppas på ett Starcraft online då, eftersom det inte finns något riktigt bra online Sci-fi (i mina ögon) just nu, och jag vet att om Blizzard gör det så kommer det att vara värt att spela.

#blogg


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Flakmonkey
Förlåt, jag gillar Blizzards spel ...

Det blir ju sådär med allting som bli "för" populärt... Hur många exempel band finns det inte som efter att de blivit populära och mainstream blev "fel" att gilla... Samma sak med filmer, tv-serier, etc... Extremt patetiskt imo, men den mänskliga rasen är ju förbannat löjlig så man ska nog inte förvänta sig något annat

Vad gäller Blizzards spel så är jag inte direkt frälst. Starcraft är imo deras höjdpunkt, mycket för att jag gillar sci-fi, men det är svårt att inte inse att de är otroligt duktiga på vad de gör. De vet exakt hur de ska göra för att locka folk till att spela i all oändlighet med väldigt enkla och beprövade medel...

Inaktiv

RTS please! c&c3 och supreme commander duger inte.....

Starcraft2


signatur

Gandalf shouting: It's saruman!!

Medlem

Blizzards alster har på senare tid (1995+) endast bestått av väldigt bra spel med ypperlig kvalité, såväl tekniskt som artistiskt.

Att det forslar in pengar på deras bankkonto i höga farter är något positivt och inte alls dåligt. Det gör att Blizzard kan lägga ännu mera pengar på att utveckla nya spel.

Att säga att något är mainstream som om det vore ett skällsord är bara omoget och görs ofta av folk som vill verka speciella genom att inte göra som "alla andra". Tramsigt IMO
Och det är inget fel med att tjäna mycket pengar som Blizzard gör. Folk ger dem pengar frivilligt genom att köpa deras produkter, knappast något negativt med det.

1
Skriv svar