Spel versus film

Medlem
Spel versus film

Jag är en av "dem" som inte gillar när spel görs om till film.
Låt mig ta ett exempel: DOOM.
Läste dock en recension av en herre från Amerika.
Han tyckte att det var asbra gjort att få en så bra handling på en film av ett sådant enspårigt spel.
Okey, han har rätt, tycker man först kanske, men när man väl tänker efter så blir det "huh, vad skrev han nu egentligen?"
Bra gjort att göra om spelet till en film med så bra story?
Jag personligen kallar inte att göra en film som handlar om något helt annat (med undantag) än spelet, är att göra en bra story på ett enspårigt spel!

Missförstå mig rätt, Doom, filmen har sina höjdpunkter och handlar ibland om spelet, men inte kan man jämföra det med själva spelet som inte är någon bra story för en film, utan bara en populär titel som filmskaparna utnyttjat för att lura gamers och andra nyfikna?

Nej, jag tycker att man ska hålla sig till ett format.
Film ska vara film och spel ska vara spel.
Okey, det finns undantag. Kanske HALO filmen som skulle regisseras av Peter Jackson skulle kunnat bli schysst, men tyvärr (får man väl säga) så lades det projektet på is då Jackson istället valt att göra någon slags spel uppföljning på Halo, fast som inte ska vara någon fortsättning på Halo (?). Till Xbox 360 såklart.

Det mesta jag har läst på webben är ju ungefär som jag tycker, alltså att man ska ge fan i att göra film av spel.
Någon person med annan uppfattning får gärna motivera.
Jag vill gärna bli mer motiverad att hoppa i stolen när jag läser att #gears of war möjligtvis ska bli en film (suck suck).
Undrar om Marcus (huvud karaktären i gears of war) kommer att få ihop det med hon som snackar i ditt headset hela spelet igenom, eller kanske kommer det en "amerikansk applåd" i slutet av filmen? HOPPAS HOPPAS (inte)!!!

#blogg

Inaktiv
Spel versus film

Silent hill var ioch för sig riktigt bra , men jag måste säga att den andra versionen film till spel inte är något vidare den heller


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Jo, du tycker som de flesta där angående Silent Hill filmen men jag kan bli väldigt bitter och nämner därför inte detta i mitt inlägg. Jag tyckte verkligen att man fångade den här otäcka silent hill känslan i början av filmen. Ungefär fram tills det att den kvinliga polis motorcyklisten kommer in i den "världen". Efter det blir det bara amerikanskt blask (bitter bitter bitter). Men ok, jag är inte så förbannat insatt i spelet egentligen så jag får väl ge med mig då

Medlem

Håller med dig! Filmer från spel blir kassa! kolla på Street Fighters till exempel ^^

By the way så ska det nog inte vara långt kvar tills filmen av Postal 2 kommer

1
Skriv svar