Lite Sci-Fi...

Medlem
Lite Sci-Fi...

Sista morgonen på det här året, känns alltid lika konstigt.
Det kommer se likadant ut imorgon när jag vaknar (beroende på vad man dricker ikväll i och för sig).
Men så är det inte för alla.
2009, det kommer nog att hända en del, vissa saker tänker vi på, vissa saker ingår nu i vårt vardagsliv.
Många av oss blir sura över att datorn kanske öppnar en extra "spam" ruta ibland, eller att ett sms inte går att skicka på nyår, men tänker vi egentligen efter så är det rätt så jäkla otroligt att vi på denna jord, som är en stor klippig, jordig, vattnig åker har möjlighet att kunna kommunicera så bra som vi faktiskt kan.
Ibland slår det mig när jag sitter i en park och ringer till någon. Tänkt så fantastiskt detta är egentligen. Att jag kan se personen direkt i min mobil tom.
Inte många som tänker på det, många som gnäller på att det inte är tillräckligt bra när det egentligen är overkligt bra.
Sitta och chatta eller argumentera på ett Amerikanskt forum är inget märkvärdigt idag, men för 20 år sedan visste jag knappt vad Amerika var.
YouTube, där vi enkelt kan ladda upp våra filmklipp och i stort sätt förklara för alla som bryr sig att så här ligger det till, på mindre än 1 minut.
MSN, kunna snacka med alla sina vänner som har internet (de flesta av mina vänner har internet idag iallafall). Det är så enkelt att till och med kunna sitta och webcamma med Brossan och hans familj uppe i Stockholm när man inte träffats på ett tag.
Nej, jag tror att man ska tänka lite mer ur utvecklarens ögon ibland och tänka efter ordentligt nästa gång man ska köpa något eller kanske inte är speciellt glad över kanske en mobiltelefon man köpt?
Teknikens utveckling är underbart och den verkar inte stanna av i första taget.
Vi har mycket att se fram emot, kanske inte redan 2009, men säkerligen inom en snar framtid.

Om ett år idag, hur ser det ut då?
Kanske något spel eller tom. en konsol som slår allt idag med hästlängder?
Något nytt PC grafikkort som överträffar allt vi tidigare sett?
Kanske en bil som är så cool så alla vill ha den?
Kanske tom en bil som är så miljövänlig att det känns riktigt bra att köra den om man är med i greenpeace?
Vi kommer nog till och med sitta med våra platt TV´s och ha ångest igen, ja för att oled kanske dyker upp i butikerna, eller varför inte en 3D tv, någon?
Tänk er alla coola filmer vi kommer få se? Hoppas, hoppas att detta blir ett bra spel och film år och såklart önskar jag mig, som varje år att tekniken ska överaska oss även i år.

Nej, jag ser fram emot ett nytt år, fast det för många kan kännas tufft i början av det nya året så är det för mig själv rätt så härligt, lite som en nystart på ett pågående liv. Nya mål, nya människor att träffa, fler blogginlägg att skriva.

Goda läsare, jag önskar er en trevlig nyårsnatt och hoppas att ni kommer bli nöjda med 2009.
Vi ses nästa år!

#blogg

1
Skriv svar