Trött på Xbox, trött på Microsoft

Medlem
Trött på Xbox, trött på Microsoft

Jag är så klart nedstämd just nu för att mitt Xbox 360 har gått sönder.
Jag bytte till mig Batman spelet idag, såg fram emot att spela det. Har längtat faktiskt.
Sätter i det och startar upp. Allt var väldigt pixligt och jag bestämde mig för att kolla sladdarna och starta om konsolen.

E74 felet kom upp, en röd lampa blinkade.
Min Xbox måste in på service...
Det är så knäckande när detta sker och jag begav mig till en vän som lånade ut sitt xbox till mig. Tyvärr hade han en äldre modell av Xbox 360 så det är tydligen en annan strömsladd till den så jag får vänta tills imorgon på att spela.

Jag är så trött på Xbox och Microsoft nu och jag ska faktiskt berätta att jag sålt min PC idag (kanske därför xboxet la av?)

Jag kör endast med min MacBook Pro och kopplar den såklart till min 24" skärm som PC:n har visats på tidigare.
Känner inget behov av PC längre (ye ye, vet att Mac också är en PC, men ni du förstår vad jag menar).
Känner dock ett behov av Xbox då det känns 100 ggr bättre än ett PlayStation MEN varför går det sönder så ofta?
Detta är mitt andra 360 och jag skrev till supporten att jag näst intill vägrar att skicka in den utan vill ha en ny konsol. Dream on, eller hur?

#blogg

Medlem
Trött på Xbox, trött på Microsoft

Tror inte att du kan kräva en ny förren den gått sönder tre gånger.

Medlem

Har en kompis som är inne på 4:e boxen >_<

Medlem

Jag har fått E74 flera gånger dom senaste månadarna och Red ring of death... MEN, mitt xbox funkar fortfarande :S


signatur

Wai

Medlem

Trist att du inte vill lira PS3, den är faktiskt bra! Kanske tåls att tänkas över och kanske till och med köpa sig en Slim? Finns ju en del kommande 360-exklusiva lir som Mass Effect 2/Halo ODST (om man nu gillar sånt) men personligen så föredrar jag PS3. Låter mindre gör ju den också


signatur
Medlem

Lustigt, min granne råkade ut för precis samma sak idag! Hade köpt hem Batman och får E74... Jag förstår inte hur Microsoft lyckades att tillverka en så undermålig maskin...

Medlem

Har den gått sönder innan? Isf ska det nog inte vara några egentliga problem att få dem att skicka en ny. Ett tips är dock att du ringer in till supporten, de är mycket mer medgörliga då.

Skribent
Skrivet av Slashneed:

Trist att du inte vill lira PS3, den är faktiskt bra! Kanske tåls att tänkas över och kanske till och med köpa sig en Slim? Finns ju en del kommande 360-exklusiva lir som Mass Effect 2/Halo ODST (om man nu gillar sånt) men personligen så föredrar jag PS3. Låter mindre gör ju den också

Mass Effect 2 är inte 360-exklusivt.

Medlem
Skrivet av bastard:
Skrivet av Slashneed:

Trist att du inte vill lira PS3, den är faktiskt bra! Kanske tåls att tänkas över och kanske till och med köpa sig en Slim? Finns ju en del kommande 360-exklusiva lir som Mass Effect 2/Halo ODST (om man nu gillar sånt) men personligen så föredrar jag PS3. Låter mindre gör ju den också

Mass Effect 2 är inte 360-exklusivt.

Dock sålde han ju av någon anledning sin dator också, nu har han bara mac. Iom det så är han ju lite körd..

Medlem

Det är straffet för att någon väljer "Mac" över "PC"

Medlem

Lider med dig, trist att något man "behöver" går isönder, speciellt när det har kostat en stor summa (jag tycker stor summa är när något kostar över 1000:-) Hoppas du får en ersättningsbox, och det är just därför jag aldrig har skaffat en sådan, för mycket problem överlag.

Medlem

Min Premium la av samma dag som min RE5 collectors edition ramlade in hem hos mig. Jag tror det var en ren och skär hämnd när den insåg att den var på väg att bli utbytt. Nu har jag fått den nya som jag sålt till min rumskompis så vi kan lira tillsammans

Men jo, det är synd att de ska dras med de problem de har, och så fort man haft en RROD kan man inte släppa paranoian på ett tag heller :S

Kan förresten tillägga att jag är väldigt nöjd med Jaspern som går både svalare och tystare än PS3:an, något jag inte direkt hade väntat mig.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av bastard:
Skrivet av Slashneed:

Trist att du inte vill lira PS3, den är faktiskt bra! Kanske tåls att tänkas över och kanske till och med köpa sig en Slim? Finns ju en del kommande 360-exklusiva lir som Mass Effect 2/Halo ODST (om man nu gillar sånt) men personligen så föredrar jag PS3. Låter mindre gör ju den också

Mass Effect 2 är inte 360-exklusivt.

Dock sålde han ju av någon anledning sin dator också, nu har han bara mac. Iom det så är han ju lite körd..

Man har under senare år kunnat installera Windows även på en Mac, så speciellt kör är han väl inte?

Medlem
Skrivet av bastard:
Skrivet av Slashneed:

Trist att du inte vill lira PS3, den är faktiskt bra! Kanske tåls att tänkas över och kanske till och med köpa sig en Slim? Finns ju en del kommande 360-exklusiva lir som Mass Effect 2/Halo ODST (om man nu gillar sånt) men personligen så föredrar jag PS3. Låter mindre gör ju den också

Mass Effect 2 är inte 360-exklusivt.

Jag menade självfallet bland konsolerna!


signatur
Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av bastard:
Skrivet av Slashneed:

Trist att du inte vill lira PS3, den är faktiskt bra! Kanske tåls att tänkas över och kanske till och med köpa sig en Slim? Finns ju en del kommande 360-exklusiva lir som Mass Effect 2/Halo ODST (om man nu gillar sånt) men personligen så föredrar jag PS3. Låter mindre gör ju den också

Mass Effect 2 är inte 360-exklusivt.

Dock sålde han ju av någon anledning sin dator också, nu har han bara mac. Iom det så är han ju lite körd..

Man har under senare år kunnat installera Windows även på en Mac, så speciellt kör är han väl inte?

Sen ska datorn klara av att köra spelet också..

1
Skriv svar