Slipper min Trans Am biltullar nu?

Medlem
Slipper min Trans Am biltullar nu?

Ny Teknik är ju allmänt ansedd som en habil och trovärdig publikation, därför blev jag förstås extra glad av att läsa om de senaste rönen inom den globala uppvärmningen. Hör och häpna - biltrafilken dämpar växthuseffekten.

Bilavgaser motverkar växthuseffekten

Långt och komplicerat resonemang i den där artikeln, men själva kontentan är att bilavgaser gödslar skogen effektivt, varvid skogen växer snabbare och binder mer kol. Det vill säga det ämne som bidrar till uppvärming av atmosfären.

Yay. Nu kan jag alltså böörna loss med gott samvete med 7,5-liters V8:an. Det är ju bevisat - jag gör en insats för mijön!

Nya tjänstebilen blir tveklöst en Hummer.

#blogg

Medlem
Slipper min Trans Am biltullar nu?

Kan säkert inte vara helt omöjligt asså. Men snälla om man verkligen står över sin drömbil p.g.a den är dålig för miljön så är ju nått kronfel..

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Kan säkert inte vara helt omöjligt asså. Men snälla om man verkligen står över sin drömbil p.g.a den är dålig för miljön så är ju nått kronfel..

ehm.. Miljö = bra.. om alla tänkte som dig blackburn så skulle vi inte ha någon miljö

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Kan säkert inte vara helt omöjligt asså. Men snälla om man verkligen står över sin drömbil p.g.a den är dålig för miljön så är ju nått kronfel..

Erm rättare sagt om man måste ha sin drömbil som slukar 10 liter per mil så är ju nåt "kronfel". Även om det nu inte är växthuseffekten som blir resultatet så är ju avgaserna alltid dåliga generellt, samt att vi har problem med olja som tar slut...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar