360 på väg hem - äntligen

Medlem
360 på väg hem - äntligen

Efter 15 dagars väntan var jag helt enkelt tvungen att ringa Microsofts kundtjänst för att höra vad som hänt med min döda Xbox 360. (Den drabbades av det ökända "Three Lights of Death"-syndromet förra månaden.)

Glädjande besked - det visade sig att den både varit nere i Microsofts topphemliga Xbox-reparationsbunker i Tyskland för ompyssling, och nu är tillbaka i Sverige hos UPS. Har jag tur kommer den hit redan i morgon.

Får väl se om jag kan låta bli att bända upp skalet på maskinen och se om Microsoft satt dit de nya kylflänsar som ett par andra 3LOD-drabbade rapporterat om att deras lagade konsoler utrustats med. Det är i alla fall tydligt att det här håller på att bli ett stort och - möjligtvis dyrt - problem för Microsoft, läser man på olika Xbox-forum verkar det som om nära nog samtliga 360-ägare antingen har drabbats eller får räkna med att laga eller byta ut sin konsol.

Microsofts kundtjänst är förresten kul. Uppenbarligen sitter det ett gäng människor nånstans på Irland som hanterar missnöjda Xbox-ägare från hela Europa, så det krävs förstås att de kan hantera ett antal språk. Men visst känns det förbryllande när alla - från den automatiska telefoniströsten till kundtjänstpersonalen - låter som Borat...

#blogg

Medlem
360 på väg hem - äntligen

haha ! De låter ungefär som Dell support ! även fast den är i sverige så låter dom som borat ^^

Antikvitet

Jag vill veta sen om den blev tystare! I så fall ska jag se till att "framkalla" en ROD själv.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Blir ju knappast tystare med en extra heatpipe lol

Medlem

Min egen är också på resa i Tyskland för precis samma felsymptom.

Jag hoppas det inte är värmerelaterat. Mitt problem är att jag har i princip endast tid att spela kvällstid, när barn och sambo sover i rummet bredvid. Trots stängd dörr är ljudet av den snurrande DVD'n lätt öronbedövande, så min enda chans är att bygga en vall av kuddar runt TV-bänken för att dämpa ljudet. Detta gör givetvis inte under för kylningen tyvärr...

1
Skriv svar