Achievment-chock i Orange Box

Medlem
Achievment-chock i Orange Box

Precis fått tillbaka Xboxen efter ytterligare en moderkortsgrillning med efterföljande rödlysen. Bestämde mig för att spela igenom hela H-L 2-serien på ett lite jobbigare sätt - och sätta samtliga achievments i de olika episoderna. Det var minsann lättare sagt än gjort, och jag ifrågasätter starkt om inte spelet buggar en hel del här.

1. Jag har spelat igenom Ravenholm tre gånger och endast använt gravitationspickan, vilket ska ge 25 gamerpoäng. (Fattar ni vilket släpande på sågklingor upp för stegar och genom trånga korridorer det blir?) Första gången - inga achievmentpoäng. Kanske var för att jag fuskade lite med de där snurrande rotorbladen... hmm. Andra gången, inga poäng heller. Kanske för att jag hivade iväg en massa bensintunnor istället för att döda direkt med klingor, stenar, möbler och element? Tredje gången - bara direktträffar med gravitationsgeväret, och jag kämpade mig ända fram till Highway 17 på detta sätt. Resultatet - inga gamerscore...

2. Stranden. Jag har inte rört en enda bit sand på vägen till über-myrlejonet, men blev det några gamerscores? Icke...

3. Jag har fångat en granat från en kombinatsoldat, och kastat tillbaka den med dödligt resultat. Zip gamerscore.

4. I Episode 1 tog jag helvetiskt mycket pisk av stalkergänget nere i reaktorhallen, men en massa gamerscore hägrade ifall jag lämnade dem ifred. Inga poäng där heller.

Någon annan som försökt sig på de här, och kan tipsa om vad jag gör fel? Jag måste bara ha full pott (inklusive trädgårdstomten...)

#blogg

Medlem
Achievment-chock i Orange Box

Hade inga problem med granaterna. Bara att fånga och skjuta iväg igen. Tog den av misstag

Antikvitet

Det faktum att du har tid att jaga full pott tyder på att familjen Fröjdh har minst två tv-apparater.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Hade inga problem när jag gjorde de.

1
Skriv svar