Playstation 3 - När kommer genombrottet?

Inaktiv
Playstation 3 - När kommer genombrottet?

Som nybliven Playstation 3 ägare sitter man lite och våndas över hur det går med PS3-lanseringen i världen. Trots att man får äckligt mycket för pengarna (Cell processor, stark GPU, Blu-Ray enhet, 60 GB HDD och en estetik som får Picasso att gråta) vägrar folk att köpa konsolen konsekvent. Inte helt oberättigat, för det första har folk det som en principsak att inte betala 6000:- för en konsol och för det andra ser folk inte tillräckligt många intressanta titlar för att köpa den. Just nu.

För att köpa PS3 nu måste man alltså vara galen eller vara en fantast. Enligt folk alltså.
Jag tycker å andra sidan man missar något om man inte köper PS3. Motorstorm och Call of Duty 3, som jag köpt, är väldigt roliga spel. På Torsdag eller Fredag kommer jag åka ned till Växjö och köpa en TV som kan behandla HD-upplösningarna 720p och 1080i. Trots att jag sitter på en 20" CRT med 576i tycker jag ändock att grafiken är enormt snygg i Motorstorm, jag kan inte vänta tills jag får köra det på Torsdag i en bra upplösning. Jag tänker också ta tillfället i akt att koppla in en "Ethernet-kabel" som Sony fortfarande envisas med att säga

Virtua Fighter 5 och en till handkontroll ligger nära till hands med. På tal om handkontrollen: Den är enormt lätt. Jag märker inte ens av att skakfunktionen saknas. Om man motiverar ett icke-köp av PS3 med att det kostar för mycket, eller att det inte finns tillräckligt med spel missar man något. Man missar en massa härliga speltimmar på helger och vardagar som ligger framför en. Ju längre man vänter desto fler speltimmar missar man. Jag känner alla redan nu att min sommar är räddad. Med min lilla PS3 kontroll kan jag numera också ligga i sängen och spela behagligt, jag kan sitta i fåtöljen eller ha vilken dum position jag än vill. Sladdlösheten ger en enorm frihet.

Vändpunkten för PS3 kommer att komma. Det är jag säker på. När Nunchuken helt plötsligt inte är rolig längre, eller när 360n käkat upp den där spelskivan med och kokat kaffe på kretskorten inne i lådan för sista gången - då kommer folk söka sig till Playstation 3. Folk kommer också söka sig till PS3 när de stora exklusiva titlarna kommer ut: Gran Turismo 5, Heavenly Sword, Killzone 2, Lair, Lord of the Rings: The White Council (jag hoppas hoppas hoppas), Ninja Gaiden: Sigma, Tekken 6, Soul Calibur IV o.s.v. Om 1½ år kommer priset på PS3 ha sjunkit rejält, och då kommer Bill Gates sitta där på sin tron i Seattle och ånga bittert att han inte valde Blu-Ray

Tills dess, Ha det!

// Swelmtoft

#blogg


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

1
Skriv svar