Nintendo Wii

Inaktiv
Nintendo Wii

För första gången sedan den 8e december finns Nintendo Wii i lager på Webhallen. Första tecknet på att Nintendo fått igång konsolströmmen även till lilla Sverige. Min tanke är att vänta lite - tills i höst, då stormen lugnat sig lite mer och kanske priset också - och då köpa Nintendo Wii. Den skall isåfall varsamt placeras jämte den praktfulle PS3an.

Varför köper man Nintendo Wii då? För min del handlar det mycket om nostalgin. Alla de gamla trevliga spelen till NES, SNES, Sega Genesis, N64 och de andra trevliga konsolerna som kan återuppleva gamla minnen. Sen verkar det onekligt roligt med kontrollen till Wiin, om den nu gör konsolen återstår att se.

Vad som talar mot ett köp i höst är spelen till Wii. Red Steel, Super Mario World, Excite Truck & Super Smash Brawl. känns som de mest relevanta titlarna. För er som läst min PS3 spellista är detta blott en droppe i havet. Att inhandla en konsol för 4 spel känns kanske lite magert, men jag får komma ihåg att Virtual Console också finns, samt spel som ev. släpps i framtiden som Mario Kart (-> en klar favorit).

// Swelmtoft

#blogg


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

1
Skriv svar