Det påstådda kriget

Inaktiv
Det påstådda kriget

Smaka på det. Konsolkriget. Krig. Miljontals oskyldiga pixlar har fått sätta livet till........

Konsolkriget är ett påstått krig. Detta är wikipedias definition av krig:
"Krig är ett fientligt förhållande mellan folk eller stater eller mellan parter inom samma stat (inbördeskrig) där användande av dödligt våld förekommer på ett systematiskt sätt."

Oj vad krigiskt konsolbranschen är. Detta är endast rappakalja. Konkurrens existerar visserligen, men det kan knappast betraktas som ett krig. Okej, jag vet vad ni tänker "Din tråkiga ordfascist" eller "Din paragrafryttare", men det är faktiskt inte min poäng att vara Broder Duktig. När man kallar någonting för krig bildas helt plötsligt en fientlig stämning. Man väljer en sida och hatar den andra. Precis detta har blivit resultatet av att kalla konsolbranschens nuvarande läge för krig. Vi har en hel drös med fanboys som predikar om sin egna konsol och hatar alla andra. Det kunde inte ha varit mer meningslöst.

Varför kan man inte vara glad åt att konsolbranschen slått försäljningsrekord med SAMTLIGA konsoler i den 7e generationen? Varför kan man inte vara glad åt att intresset för den 7e generationen är större än någonsin? Varför kan man inte vara glad åt att fler pengar än någonsin just nu befinner sig i konsolbranschen? Varför kan man inte vara glad åt att det enorma intresset för Nintendo Wii skapat brist i Sverige i snart ett halvt år?

"Konsolkriget" är snarare än enorm framgång för hela branschen. Att måla upp framgången som ett bittert krig skapar bara motsättningar vilket saboterar harmonin och freden hos alla gamers, inte minst på forumen.

Skriv istället under på att 7e generationen kan bli den mest framgångsrika generationen någonsin, för hela spelbranschen. Att erkänna konkurrensen som krig skapar bara en bitter stämning i vår ananrs så gulliga spelvärld.

// Swelmtoft, stolt PS3-ägare

#blogg


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Det påstådda kriget

Fint sagt

Det ligger ju i allas intresse att alla plattformar säljer bra, för då säljs det ju fler spel, och då kommer fler bra spel! Men ändå finns det folk som whinar om både det ena och det andra, jag själv inkluderad


signatur

Patrick
Producer@DICE

Inaktiv

Precis, och jag klagar ju på att folk klagar så jag kanske inte ska öppna foderluckan för mycket heller


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

1
Skriv svar