Nostalgi-tarmen klämtar!

Inaktiv
Nostalgi-tarmen klämtar!

...och vad den klämtar! Sen Nintendo Wii och Playstation 3 (varav den senare står i mitt rum ) har jag blivit larvigt intresserad av de gamla spelen igen. Drog fram familjens gamla NES och körde klassiker som Super Mario Bros 3 och Bucky O'Hare. Vilka härliga spel, håller än idag

Ska jag vara seriös är det faktiskt minnen som klibbat sig fast i min hjärna. Vilken härlig tid. Polaren som hade en AMIGA, en annan som hade NES, kusinen som hade SNES o.s.v. Alla de där gamla spelen man körde; Super Mario World, Super Ghost & Ghouls. Nintendo 64 icke att förglömma heller.

Mitt innehav av konsoler är mycket knappt:

NES -> Den absolut första konsolen vi köpte. Finns fortfarande kvar, om än lite skraltig.
Playstation 1 -> Sen dröjde det ~4 år innan parentalenheten köpte denna konsol åt oss. Perfektion! Det första spelet jag köpte var "Mickey Mouse Wild Adventures" för ca ~500 kr vilket var riktigt mycket pengar då på den tiden. Snacka om himmelriket! efterföljande spel var t. ex Twisted Metal, Spyro, metal gear o.s.v.
Playstation 2 -> Nästa konsol. Vi fick den julen 2002 tror jag av pappa, tillsammans med GTA III. Uteslutande den bästa julafton jag någonsin varit med om.
Xbox -> Den köpte jag när jag fått eget rum. SW: Battlefront, Fable, Halo o.s.v. gick varma på denna.
Playstation 3 -> För ~2 veckor sedan inköptes denna magnifika konsol. Denna ska bevaras nu, ordentligt!

Vill du avyttra lite saker från din gamla konsol-samling (passa på nu medan jag är på humör ) så köper jag gärna din basenhet till NES, SNES, Nintendo 64, Amiga eller Sega Genesis/Saturn. Kritiriet är att åtminstone originalkartongen följer med, ett plus om även manualer finns med. Spelen likaså!

Vad gäller spel är jag intresserad av FÖRSTA UTGÅVORNA av följande spel (inga sold out, best buy eller annan skit alltså): Thief, Thief II, Red Alert, Red Alert: Aftermath, Age of Empires I & II, Little Big Adventure I, BattleZone I.

Lev väl!

#blogg


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

1
Skriv svar