Youtube-sjukan

Inaktiv
Youtube-sjukan

Jag måste säga att youtube som idé är extremt fräsch. Att gratis kunna ladda upp videos på internet är innovativitet med stort i från utvecklarnas sida. Framgången var ett faktum, tittarna och uppladdarna håller aktiviteten igång och företagen betalar via marknadsföring i annonser.

Frågan är hur bra youtube egentligen är. Min lillebror, som verkar ha youtube som favoritsida, gör verkligen allt för att få uppmärksamhet på youtube. För några dagar sedan berättade han hur han hande lagt upp en video på sig själv där han gör grimaser eller något, igår såg jag honom och 4 av hans kompisar sitta på EN cykel och åka ned för en kulle i närheten, skrikandes, riggat till tänderna såklart.
Sådana här grejer kan kännas harmfullt, men när kommer dagen då min lillebror verkligen gör något riktigt korkat för att få den där meningslösa uppmärksamheten på youtube?

Och hur kul är det egentligen att vem som helst på stan kan filma mig med sin mobilkamera och sen ladda upp filmen på youtube just-for-the-hell-of-it utan att jag ens vet vem det är som filmat mig eller har gett min tillåtelse. Geee, och folk klagar på att regeringen försöker spionera, kan inte youtube vara ett minst lika stort integritetsproblem? Visst, teknik är överlag bra, men ibland blir den för bra.

#blogg


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

1
Skriv svar