Mitt första blogg-inlägg - Min spelhistoria

Medlem
Mitt första blogg-inlägg - Min spelhistoria

Tjena, alla gamers! ^^

Mitt första blogg-inlägg ska bli en ren kopia av min press, faktiskt.

Jag är en kille född -89 som har spelat datorspel sen -98. Började spelandet med Dark Colony, Starcraft, Caesar III, Diablo och Warcraft II. (Spelade hos en kompis till ungefär 2001-2002 då jag fick en egen dator)

När sedan Diablo II kom fastnade jag totalt och det var det första spelet som var beroendeframkallande. Spelade det i flera år (med pauser förstås). Annars spelade jag även Operation Flashpoint Demo i flera månader tills jag en lycklig dag hittade original + 2 expansioner till ett superbra pris.

Så hoppar vi några år framåt i tiden till CS 1.6:s gyllene dagar. Jag älskade CS och blev riktigt bra där ett tag (avancerade till klanledare och min klan vann 90% av matcherna, även mot de äldre spelarna).

På en födelsedag för några år sedan blev jag tagen till stan för att välja ut en valfri grej (måttligt pris förstås). Det fick bli Battlefield 1942 och direkt jag startade spelet var jag fast. CS fick smaka på papperskorgen och istället for jag ut och krigade med Andra Världskrigets alla fordon och vapen online.

Det där var några nostalgiska höjdpunkter av mitt spelande. Nu börjar jag närma mig nutid.

Den utmärkta tidningen PC Gamers recension av Battlefield 2 gjorde mig väldigt sugen på spelet så kort efter release köpte jag det (blev tvungen att köpa ett nytt grafikkort för 1500 spänn i samma veva) och det ångrar jag inte det minsta! Battlefield 2 är ett av de absolut bästa spelen.

När jag skrev detta då? Ja, för tillfället spelar jag mycket World of Warcraft (förr var jag en stark motståndare till månadsavgift, men jag föll på grund av trialn till WoW, jag är dessutom ett Warcraft- och Blizzardfan). Jag längtar till Half-Life 2 Episode 2.

Tack för mig! ^^

#blogg

1
Skriv svar