Rekommenderat brev! YIPPIE!!

Medlem
Rekommenderat brev! YIPPIE!!

Idag när vi kom hem från resan låg det en avi i postlådan. Det fanns ett rekommenderat brev på Posten som jag kunde hämta ut gratis. Jag blev väldigt nyfiken och vi for till Posten så fort det bara gick.

Jag har inget leg (ska skaffa det strax) så mamma gick in för att hämta ut paketet med sitt leg. Och så kommer hon tillbaka utan paketet!!

WHAT?! Undrade jag.
Hon svarade att JAG måste hämta ut det MED LEG trots att jag inte har leg! Jag surfade snabbt till Polisens sida och läste detta:
"Om legitimation saknas kan närvarande make/maka, sambo, förälder eller myndigt syskon med egen legitimation styrka din identitet."
Det var precis det mamma gjorde. Men den gnälliga tjejen (jag höll nästan inte på att få ut en vara genom postförskott för ett tag sen när hon stod i kassan - som tur var kom chefen som är sjysst och sa att jag självklart skulle få hämta ut paketet) var principfast (felaktigtprincipfast rättare sagt eftersom principen är att man visst får hämta ut ett paket om man är förälder). Jag ringde efter jag hade läst det här på polisens hemsida och så sa hon att vi fick kontakta sändaren istället. Problemet är bara att det inte står vem sändaren är på avin och Posten får inte ge ut det.

Så nu får jag vänta i över en vecka (tar minst 5 arbetsdagar att skaffa leg) på ett paket som mycket väl kan vara en värdefull vinst. Jag är så nyfiken att jag håller på sprängas. Postkärringen njuter säkert i alla fall. -_-

*Suck*

Det går inge bra för mitt lag idag. -_-

#blogg

Avstängd
Rekommenderat brev! YIPPIE!!

Antagligen så gjorde hon inte det för att vara sadistisk.

Jag skulle också vara rätt nyfiken, men jag tror inte det är någon vinst. Antagligen är det en försenad födelsedagspresent eller bara något tråkigt.

Medlem

Nä... det gjorde hon inte. Men hon är väldigt gnällig och tråkig.

Sen jag vann det där ljudkortet för 2500 spänn har jag blivit lite mer optimistisk gällande rekommenderade brev. ^^

Inaktiv

Eh kan du inte bara be din mamma gå till en annan kassörska. Du kan ju muta med att bjuda på en middag eller något:)


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

1
Skriv svar