Uppdrag #2 (2)

Uppdrag #2 (2)

Det var visst ett bra tag sedan jag skrev någonting här. Uppdrag #2 var egentligen tänkt att bli Half-Life 2, och jag hade kommit en bra bit på vägen när datorn kraschade och jag tappade sparfilerna, vilket gjorde att jag tappade stinget på Half-Life rätt fett.

Nåväl, nu är jag tillbaks med lite nya projekt! Mitt nya uppdrag blir #The Secret of Monkey Island. Det första spelet i serien, från 1990 enligt Wikipedia. Jäklar vad gammalt egentligen, nästan lika gammalt som jag.

Jag har i alla fall klarat av Part I, och det är hur skönt som helst. Jag älskar humorn, pixelgrafiken, dialogerna och, ja, allt! Det enda jag har stört mig på hittills var den där förbaskade båtförsäljaren Stan som aldrig ville ge med sig.

Det är svårt att inte få nostalgivibbar från det här spelet. Tänker hela tiden på ett spel som vi hade på en dator när jag var liten, "Hugo's Amazon Adventure". Har för mig att man kraschlandade i djungeln och skulle göra något.. Någon som kanske har spelat det eller vet var jag kan få tag på det?

Hur som helst, det är alltså Monkey Island-spelen jag håller på med nu, och det är första spelet som gäller just nu.

En av de första scenerna man möts av i #The Secret of Monkey Island

#blogg


signatur

If you can't convince them - confuse them!

Skägg.
10 Chambers
Uppdrag #2 (2)

Det är svårt att greppa att #Lucasarts en gång i tiden var en ledande utvecklare...


signatur
1
Skriv svar