Avstängd
Kaffe

Det känns som att man börjar bli vuxen. Helt plötsligt måste man raka sig lite då och då, dricka kaffe och allt möjligt. Idag har jag halverst gått med moppemusch hela dagen. Lite störande. Jag hatar moppemusch, men jag glömde raka mig i morse.

Förra helgen så firade vi min farmor som fyllde 90. Då tänkte jag att jag måste börja dricka kaffe. Jag satt inte med mina systrar och min lillkusin utan med de vuxna (och min storkusin) och en riktig karl dricker kaffe så jag tänkte att någon gång måste man ju börja. Jag tog en kopp, la i några sockerbitar och drack. Fy! Det är ju verkligen vidrigt! Efter tre klunkar la jag av och drack saft resten. I jul blir det kaffe igen, rätt vad det är så kanske jag gillar det. Hoppas det i alla fall. ^^ Det känns som störande när man är med kompisar som är typ 2-3 år äldre och så dricker alla kaffe och så måste värden enkomt fixa saft åt mig.

Sverige är världens mest kaffedrickande land. Inte särskilt förvånande egentligen med tanke på hur kaffeberoende vi är. Vid alla fikan ska man alltid dricka kaffe och ändå är det många som inte gillar det. Pappa till exempel säger att han inte kan dricka en kopp utan något till, utan han måste ha en bulle eller nåt att dämpa smaken med, så att säga.

Varför ska man dricka kaffe egentligen? Det är enkelt om alla dricker det, egentligen, men ändå. Är det värt? Många är ju beroende av kaffe så de får ont i huvvet om de inte dricker på ett tag.

Nåväl, det är väl så det är att bli vuxen. Kaffet hör till. En riktig karl dricker kaffe.

#blogg

Medlem
Kaffe

"En riktig karl dricker kaffe"? Vad har du rökt egentligen? Kaffe dricker man för att det är gott, inte för att vara "inne".

Medlem

Kaffe är gott så fort man lärt sig dricka det, som med det mesta "vuxna" antar jag, är själv ingen som dricker mycket kaffe mne när det bjuds så dricks det

Det ska också drickas svart, om man vill ha något sött till det så är tilltugg som ska ätas, det här är såklart mina egna tankar och man får dricka hur man vill ^^


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Fika är något som svenskarna nästan har ensamrätt på, därav blir det mycket kaffedrickande i Sverige.

Personligen kan jag verkligen inte dricka kaffe, har försökt. Satt 30 minuter med en kopp, lyckades ta tre klunkar men fick kväljningar varje gång. Te är inte heller särskilt gott, så när folk bjuder på något av de två blir det att ta vatten (eller saft, om de nämner det). Vilket inte är negativt, vatten är gott.

Medlem

Håller med ovanstående, finns inga skäl till att dricka kaffe om man inte tycker om det... enda kaffe jag dricker e hotshots och kahlua!


signatur

Tempus fugit.

Avstängd

Nackdelen är ju det att det blir lite jobbigt om man blir bjuden och så finns det inget annat, för det går inte att dricka vatten till fika. Det blir så vattningt.

En riktig karl dricker kaffe, så säger min pappa i alla fall, men mest på skoj. Fast det är ju så egentligen.

Skägg.
10 Chambers

En java med en skvätt mjölk, hur kan man klara dagen utan det?


signatur
Medlem

Om nu en riktig karl dricker kaffe så måste du först definera vad en riktig karl är.

Medlem

var jobbets fel att jag började dricka kaffe...

dom har en stor jävla maskin där, som har sirka 9 sorter eller något. och så är det gratis.
så det gör ju inte saken bättre precis.. haha

Medlem

har du fått hår på bröstet än?

Avstängd
Skrivet av Kungbla:

Om nu en riktig karl dricker kaffe så måste du först definera vad en riktig karl är.

Säg det. Inte vet jag.

Jag ser inte mig själv som en riktig karl, men kanske vuxen.
Och nej, mitt bröst är lent som en barnrumpa. Eller nä, kanske inte.

Inaktiv

Kaffe som är så gott!!

Man måste absolut dricka det om man inte vill bli söndermobbad i resten av sitt liv! Jag personligen skrattar hårt åt alla över 12år som inte dricker kaffe!
Grow up ffs!!

(ironi måntro?)

Avstängd

På internet med man aldrig om någon är allvarlig eller inte då man inte hör tonfallet. Bra att du skrev att du var ironisk - trodde först att du var allvarlig.

Inaktiv

Hehe.. Jag är helt ironisk... Eller är jag... Duh duh duuuuuh!

Medlem

Kaffe ftw!
Jag började dricka när jag sommarjobbade på farsans jobb där de hade kaffemaskiner.
Vi skulle va på plats kl 7 varje morgon och det innebar att gå upp kl 5.30 varje dag, vilket var sjukt hårt för mig som är van vid att gå upp 9-10.
Tyckte inte att det var särskillt gott i början, men vid den tidpunkten ville man bara bli pigg av nått.
Nu kan jag inte fungera normalt om dagarna utan några koppar

1
Skriv svar