Avstängd
Risk

Det här blir nog den sista gamla bloggen som ni får läsa. Resten kommer jag skriva nytt.

Igår körde jag lite Modern Europe Risk i wc3 med några kompisar, Mikael, Henke och Daniel. Det var med två andra också.

I början tog jag över Skandinavien och började konkurrera med han som hade tagit hela Ryssland. Ryssen laggade ur efter ett tag och jag tog över det överblivna Ryssland. När jag hade gjort det hade jag skrapat ihop en stor armé och började erövra väst-, öst- och sydeuropa. Sen började jag gå över Nordafrika och arbeta mig in i södra Spanien där min armé tunnades ut och försvann.
Jag tittade på kartan för att se vad jag skulle erövra och såg att stackars Mikael bara hade Storbritannien kvar. Då samlade jag ihop en ny stor armé och krossade honom. Han skrev "Das Ego" och stack. Jag fick nästan lite dåligt samvete.

När jag hade Skandinavien och Storbritannien (jag hade börjat tappa mina överiga Europeiska delar) så började Henke, som hade Spanien och Frankrike, attackera mig. Han sket i allt annat och ville utrota mig. Jag hade underskattat honom. Jag samlade ihop alla soldater jag kunde och började försvara södra England. Det gick upp och ner och jag hann förlora och vinna tillbaka området ett antal gånger. Engelska kanalen blev en väldigt hård front.
När sedan Daniel började anfalla Finland så kände jag att det började bli lite kört - jag hade nämligen inget särskilt starkt försvar där uppe.
Därefter blev jag disconnectad konstigt nog.

Jag älskar att köra Risk och såna erövringsspel, särskilt när man själv är en stormakt, men när de andra börjar vända sig mot en och alla med gemensam styrka går på fronterna så är det inte lika roligt längre (men det är fortfarande roligt, få inte för er något nu Razz).

RISK IN MY <<<<33333!!!!!!!11

#blogg

1
Skriv svar