Company of Heroes + Dawn of War

Avstängd
Company of Heroes + Dawn of War

Mitt senaste inköp i spelsammanhang var Company of Heroes med Dawn of War i ett paket för 199 kronor. Det var riktigt värt. Relics båda RTS är uppbyggda på ett otroligt smart sätt.
Båda skiljer sig från andra RTS och jag anser att det är RTS-genrens framtid. Inget av spelen tillåter att man base-campar, utan man måste ut med sin armé och plocka strategiska ställen (utmärka förstås) för att få poäng så man kan köpa det man vill ha, och båda spelen är uppbyggda på squads i stället för enskilda soldater. Dawn of War var det första spelet squad-baserade RTSet (rätta mig om jag har fel).

Dawn of War och Company of Heroes kompletterar varandra. Dawn Of War är mer actionspäckat och lättillgängligt medan Company of Heroes är ultra-realistiskt med snygg och verklig grafik och mycket taktik, och spelet är ändå släppt i september.

Om du gillar strategi så måste du köpa dem!

edit: Fixat den felstavade titeln.

#blogg

Medlem
Company of Heroes + Dawn of War

Du stavade fel i titeln på bloggen. Annars så håller jag med.

Inaktiv

bra sagt broder, håller med, även om company of heroes = ultra realism....

An interesting point is the spelling of that character´s name (Shultz), for it is an "Anglicized" and thus "Ungerman" version of the original German spelling (Schultz). This does not, however, imply a change of pronunciation because English "sh" and German "sch" symbolize the exact same sound.

som hoppas på ett company of heroes2


signatur

Gandalf shouting: It's saruman!!

Avstängd

Mm. Fast till dess får vi nöja oss med expansionen som kommer i år. ^^

Inaktiv

jo just det!......får hoppas det blir en riktigt fet historia:D


signatur

Gandalf shouting: It's saruman!!

1
Skriv svar