Jaga röster med varmkorv... och scouting

Avstängd
Jaga röster med varmkorv... och scouting

Nu ska jag skriva en blogg som tar upp två ämnen. Ett som innehåller varmkorv och politik och ett som innehåller lite tankar om scouting (som i scout, ni vet de som är ute och på läger, grillar korv och knyter knopar).

Strax före valet i höstas så var jag på Konsum och köpte mjölk eller nåt. När jag gick ut så stod det några pensionärer och serverade gratis varmkorv. Alla hade på sig västar där det stod Socialdemokraterna. På bordet stod det också det. Jag tog emot en varmkorv men tänkte samtidigt "även om jag hade kunnat rösta hade en varmkorv aldrig fått mig att rösta på er :P". Allt eftersom dagen fortsatte tänkte jag lite på det där med valkampanjer (dagen efter skrev jag en insändare i lokala nyhetstidningen). Tror de verkligen att folk ska röst på dem för att de ger bort gratis varmkorv? Egentligen är det där ganska smart, för innan valet så pumpar man folk fulla med tecken på att man är snäll (typ som varmkorv och cirkusföreställningar). Efter valet, om man vunnit vill säga, så slutar man och uppför sig som en självisk idiot och äter skattepengar, för folk kan inte göra något då, och vid nästa val har glömmer de det, bara man har en maffig kampanj först.

Nu till nästa ämne: scouting. Från igår till idag var jag på scouthajk. Jag är scoutledare, och det är riktigt kul att vara ute i naturen, elda, tälta, bygga (med hjälp av slanor, det vill säga långa "pinnar", och snören).
Bli scoutledare - det är toppen.

#blogg

Medlem
Jaga röster med varmkorv... och scouting

Jag tror nog att de som ger bort gratis varmkrov tänker ett steg längre. Varmkorven är till för att locka till sig folk och medan de äter kan de berätta om varför just deras parti är så bra.

Varmkorv = locka till sig folk.

Avstängd

Jo, men ingen står ju kvar och snackar. Alla tar korven, tackar och sticker.

1
Skriv svar