Avstängd
Nyckeln!

Veckan innan påsklovet v. 15, alltså för ungefär 7 veckor sedan, upptäckte jag att min husnyckel + USB-minne inte låg i fickan som vanligt. Jag brukade alltid ha den där. Den hade inte varit där på flera dagar, men jag tänkte att den säkert låg hemma på skrivbordet.
När jag kom hem den dagen frågade jag mamma om hon sett den. Det hade hon inte. Jag kollade på skrivbordet och typ överallt på rummet utan att hitta den. Jag försökte minnas vars den var och alla hjälpte till att leta.
Efter att ha funderat ett tag kom jag fram till att det fanns en liten chans att jag hade glömt det på sporthallen i stan när vi hade varit där och spelat pingis på gympan.

Nästa vecka for vi till mormor och morfar 100 mil söderut. Vi brukar alltid fara dit en gång om året, antingen på påsken eller sommarn.
Jag hade fortfarande inte hittat nyckeln och våndades och funderade över var den kunde vara.
Tiden gick och för någon vecka sedan kollade jag hos polisen utan framgång.

I dag fyller min lillasyster 16, så vi gick upp extra tidigt idag för att hinna väcka henne. Jag orkade inte klä på mig, men jag ville heller inte gå i kallingarna, så jag tog på mig morgonrocken. När jag spände snöret runt klirade det lite. Min första tanke var att det kanske var något bälte på byxorna som låg på golvet eller så. Men ändå stoppade jag ner handen i ficka på rocken. När jag lyfte upp handen fick jag nästan en chock. Där var den! Jag hade hittat nyckeln! Oj oj oj. Det var inte väntat. Nu har jag en husnyckel och ett USB-minne igen.

#blogg

Medlem
Nyckeln!

Hehe... klantigt att glömma den där. ;P

Grattis. ^^

Avstängd

Jo, faktum är att jag är ganska bra på att förlägga saker.

1
Skriv svar