Dags att fara söderöver

Avstängd
Dags att fara söderöver

På fredag modrgon far jag, min ena syster och mamma och pappa ner till mormor och morfar i Hjo. Det är knappt 100 mil dit härifrån Skellefteå. Med stopp och pauser inräknade tar resan ungefär 13 timmar. Vi brukar hälsa på dem på påskloven.

Det blir härligt att få träffa dem igen. Det är tråkigt bara att min syster, Sara, som är mellanbarnet, inte vill följa med. Det medför ju förstås en del fördelar - som att det inte inte blir lika trångt i bilen på själva resan, men annars är det nästan bara nackdelar. Det är första gången som inte hela familjen följer med faktiskt. Nåväl, vi kan ju inte tvinga henne att följa med heller.

På resan kommer jag att för andra gången att ta med min skoldator i bilen och se på film och kanske spela lite. Då går resan lite fortare. Jag köpte nämligen en laddare som går genom cigarettändaren, så batteriet är inget att oroa sig över. Fördelen är att jag då inte behöver skaffa någon dyr dvd-spelare eller PSP eller så.

Nu ska jag börja gå och lägga mig. Imorgon går jag halvdag på förmiddagen och sedan är det bara att packa.

#blogg

1
Skriv svar