Datorn är nära, del 2

Avstängd
Datorn är nära, del 2

För ett tag sedan skrev jag om att jag hade beställt en dator. De senaste dagarna har det hänt rätt mycket kring denna beställning. Det började med att jag beställde datorn den 2/7 och då stod det att den skulle levereras tidigast den 9/7, för jag valde att beställa Asus kort istället för Sapphires då Sapphires kort skulle komma den 11/7.
Sedan betalade jag in de 7815 kronorna som prislappen slutade på, eftersom jag valde förskottsbetalning då jag inte kan skryta med ett Visa.

För några dagar sedan gick jag in på Datorbutiken för att kolla att allt stod rätt till med ordern, men upptäckte då att leveransdatumet var framflyttat till den 11/7. Nästa dag stod det den 14/7 istället och dagen därpå var datumet oändrat, men kortet skulle komma in den 18/7 stod det. I förrgår, alltså dagen efter det, så stod det att kortet var en bristvara och därmed kunde inte leveransdatumer fastställas och då fick jag nog och skickade ett mail till dem, eftersom datumet på Sapphires kort låg på den 14/7 och bad dem fixa det på något vis, men igår upptäckte jag att jag kunde göra det själv genom att ändra i ordern. Jag hade förskottsbetalat, men det var inget problem eftersom båda korten kostade 2320 kronor.

Förhoppningsvis så blir det inga fler fördröjningar utan nu hoppas jag att de skickar datorn den 14/7 och eftersom det är en måndag borde jag ha datorn samma vecka.

#blogg

Medlem
Datorn är nära, del 2

Kommer ihåg när jag beställde min nuvarande dator... Leveranstiden flyttades fram konstant! Problemet var att jag redan hade sålt min gamla dator och hade inget att roa mig med. Det slutade med att jag satt i ett hörn och skakade när pappa plötsligt ropade att en avi hade kommit med posten till mig. Jag kände att jag återfick krafterna och rusade upp och satte mig i bilen. Sedan levde jag lycklig i alla dagar

Avstängd

Jo, det är lite samma sak för mig. Min syster har köpt min gamla. Visserligen har jag min bärbara dator som jag fått av skolan, men det går inte att spela spel nyare än 2004 på den. :/

Nyss blev jag less på att leveransdatumet flyttades fram till den 17:e på grund av två grejer som jag tänkt köpa åt min syster och hennes dator (som hon då skulle betala mig för) och DVD-brännaren, så jag tog bort hennes grejer för dem kan hon lika gärna köpa i stan, och DVD-brännaren ersatte jag med en likadan fast vit som fanns inne.

Nu ligger leveransdatumet på den 14:e istället.

Avstängd

Ja... nu är det den 14:e. Jag har kollat på min order flera gånger idag, men det står fortfarande att kortet kommer in tidigast den 14:e. Jag ringde till dem också och då sa de att det inte hade kommit in än, men det är inte omöjligt att det gör det.
Sedan frågade jag hur lång tid frakten tog och det var 1-2 arbetsdagar, så om de skickar datorn idag kan jag ha den imorgon!

1
Skriv svar