Värsta badvädret

Avstängd
Värsta badvädret

Igår väcktes jag av mamma på förmiddagen. Hon sa att min farbror hade tänkt fara till Byske Havsbad och bada med familj och undrade om jag och min syster ville följa med och det ville jag, så efter att vi hade ätit frukost kom min farbror och hämtade oss.
Byske Camping har 5 stjärnor så det är ett väldigt fint ställe. När vi kom dit efter att ha köpt lite fika och så, så gick vi till stranden och bytte om och badade. Efter att ha badat i kanske en halvtimme började det åska lite lätt, men vi brydde oss inte riktigt för det var ändå soligt och nästan 28 grader ute.
Efter kanske en halvtimme till började det regna lite lätt, så då bestämde vi oss för att fara efter att ha fikat, men efter bara några minuter tilltog regnet och det började spöregna och åskan hade kommit närmare. Då skyndade vi oss att packa ihop men då upptäckte jag att min badring jag hade haft med, en sån här stor ring man kan sitta i och som såg ut som ett däck, vilken jag hade fått av mamma och pappa när vi var på Kreta för 7 år sedan, var borta. Det var inget att göra åt, för den var inte inom synhåll och det började hagla. Just när vi hade börjat springa mot bilen fick min farbror syn på ringen ute i vattnet, så han tog mina grejer och jag råkutade ut och hämtade den. Jag blev blöt av det, men det spelade inte så stor roll med tanke på skyfallet.

När vi slutligen kom till parkeringen piskade regnet och haglet så hårt att det gjorde ont och vattnet på parkeringen räckte till anklarna. Åskarna hade kommit närmare och var bara några hundra meter bort.
När vi satte oss i bilen rann vattnet om oss och det small i bilen av haglet. Bitarna var ungefär lika stora som stenkulorna barn spelade med förr på skolgårdarna. Larmet gick igång på bilen bredvid och rutan immade igen. Det var riktigt sjukt. Jag har aldrig varit med om något liknande.

När vi äntligen kom iväg slutade det hagla och sedan slutade det regna också. Eftersom vi inte hade hunnit vara där särskilt länge for vi hem till oss och fikade. Här hemma var det fortfarande soligt men det regnade litegrann i typ en kvart.

Det här är något att berätta för barnbarnen.

#blogg

1
Skriv svar