Bönesvar!

Avstängd
Bönesvar!

För någon timme sedan så frågade en kompis om jag ville följa med ut och springa motionsspåret. Jag följde med och när vi skildes åt så stoppade jag ner handen i fickan där min mobil borde vara. Det var tomt. Jag blev förskräckt och kom att tänka på att jag hade snubblat i början av spåret, så den måste vara där. Jag bad Gud att jag skulle hitta den samtidigt som jag skyndade mig hem och hämtade cykeln. När jag kom till platsen jag hade ramlat på var mobilen inte där, men jag hade mött några joggare strax innan som jag även hade mött när jag joggade, så antagligen hade de hittat den.

Jag fortsatte cykla och bad till Gud igen att jag skulle hitta den, eller rättare sagt så bad jag hela tiden om att hitta mobilen. Efter en person till och frågade om han hade sett min mobil. Det hade han inte, men han frågade vars jag bodde så skulle han lämna den där om han hittade den. Jag tackade och cyklade vidare.

När jag hade kommit runt så mötte jag honom igen, men han hade inte hittat den. Han beklagade sig över situationen och jag tackade igen och bad Gud att jag skulle få igen mobilen och cyklade hemåt för att ringa till mobilen i hopp om att någon hade hittat den.
Direkt när jag kom innanför dörren tog jag telefonen och slog numret till mobilen. Signalen kom från köket. "Hur i hela friden... ?!" tänkte jag och gick och plockade upp den. Jag gick upp till min syster och hennes kompis som var de enda hemma och sa vad som hade hänt. Då sa min syster att det var en man som hade kommit hit för ett tag sedan och lämnat den. Han hade hittat den och sa att han hade mött två killar och frågat dem om det var deras, men det var det inte.
Jag frågade henne hur han hade kunnat veta att det var min och att jag bodde här. Det hade han inte sagt, genmälde hon. Konfunderad steg jag in i duschen och gick sedan upp och skrev den här bloggen. Det där var utan tvekan ett bönesvar. Gud är god!

Edit: Mamma kom just hem och då fick jag en förklaring över hur mannen som kommit med mobilen visste att det var min och var jag bodde. Han hade nämligen ringt min andra syster från mobilen och frågat vems det var och hon hade sagt att hon inte var hemma och var hon kunde lämna den.

#blogg

Medlem
Bönesvar!

Nice.

Medlem

Grattis, även om det bara var lyckliga omständigheter som gjorde att du fick tillbaka den... vem fan har mobilen med sig ut i spåret? o.O Lämna tekniken hemma nästa gång pöjk.


signatur

Tempus fugit.

Avstängd

Hehe, ja, anledningen till att jag hade med mig den ut var ifall min syster skulle ringa. Rätt onödigt, men ja.

1
Skriv svar