Jag, en nolla

Avstängd
Jag, en nolla

I förrgår var det första dagen för min del på LTU i Skellefteå. Det var skitkul. Den här veckan och nästa är jag en nolla, innan jag blir en etta och riktig student.
På dagarna är det överbryggnigskurs i matte (frivilligt) samt vissa informationsgrejer (även de frivilliga). På kvällarna och helgerna är det nolleaktiviteter med phösarna där även överphösarna är med och övervakar för det mesta.

Aktiviteterna är väldigt kul. Vi har bland annat grillat, lekt lekar och haft det trevligt på Traversen (kårpuben).
Det som är bra är att det inte förekommer någon mobbing. Det hela är bara en kul grej för den som vill och ett ypperligt tillfälle att lära känna klassen. Jag känner alla rätt bra och vi bara haft två dagar.

På högskolan är det verkligen en helt annan värld. Fördelarna är många: stora och bra datasalar, fina lokaler, stort bibliotek, tillgång till lokalerna dygnet runt (via passerkort), högre bidrag och så vidare.
Tyvärr finns det ju en del nackdelar: ingen gratis skolmat, ingen gratis transport, inget gratis skolmaterial, inga gratis skolböcker.

Jag stortrivs och ser fram emot när vi ska börja studera på riktigt.

#blogg

1
Skriv svar