Dagens I-landsproblem: För mycket kort i plånboken

Avstängd
Dagens I-landsproblem: För mycket kort i plånboken

I dagarna fick jag två nya kort på posten. Det ena var studentkortet och det andra var Mecenatkortet för Teknologkåren i Luleå. Dessa två ska jag ha i plånboken.
Förutom dem har jag också ett passerkort till Campus Skellefteå, ett gammalt CSN-kort som går ut snart, ett lånekort på Campusbiblioteket, ett lånekort på Stadsbiblioteket, ett körkort, ett betalkort, ett busskort, ett medlemskort hos OK-Q8 för att tanka billigare till moppen, ett medlemskort hos Hemmakväll, ett presentkort på Bio (har tänkt använda det snart), ett medlemskort hos Coop, ett medlemskort hos ICA och ett medlemskort hos Game. Det blir totalt 15 kort. Plånboken jag använder har 5 fack. Jag måste alltså ha tre kort i varje fack.

Varför då använda en så liten plånbok till så många kort? Jag hade en större plånbok tidigare med väldigt många fack. Då kunde jag stoppa in alla kort i ett eget fack, men jag bytte ner mig till en mindre plånbok jag köpte tidigare. Det jag ville komma åt var kedjan som jag kan fästa i mina byxor. Jag har nämligen förlorat min plånbok två gånger tidigare, alltså två gånger för mycket. En gång blev jag bestulen och en annan gång trillade den ur fickan i bussen. Båda gångerna har jag fått tillbaka plånboken, men då har den förstås varit rensad på kontanter och annat som en ficktjuv kan ha nytta av.

Min dröm hade varit en snygg och stor plånbok med kedja, men tyvärr är den typen av plånböcker väldigt sällsynta. Om det är någon som ändå känner till någon sådan plånbok får ni gärna tipsa.

#blogg

Medlem
Dagens I-landsproblem: För mycket kort i plånboken

Bli rik och skaffa ett American Express, det är det enda kortet du någonsin kommer behöva.

Jag har lite samma problem, men jag tar ur de kort jag inte kommer använda, så får man växla lite... Inte optimalt, men det fungerar.

Avstängd

Hehe.

Precis, man behöver ju oftast inte ha med alla på en gång.

1
Skriv svar