Midgård, lite mer levande

Avstängd
Midgård, lite mer levande

Igår läste jag förhandstitten av The Lord of the Rings Online: Mines of Moria (från och med nu refererar jag till det som MOM) i PC Gamer. Bara några dagar innan läste jag förhandstitten av en annan blåfärgad expansion till ett stort MMO som kommer i november. Jag har spelat båda spelen tidigare: LOTRO som stängd och öppen beta och WOW två och en halv månad för ungefär ett år sedan.

När jag först läste förhandstitten till WOTLK blev jag rätt sugen på att börja om med WOW, men med tanke på att jag har en Paladin lvl 43 (som går sjukt segt att levla) och med tanke på att lvl 1-60 numera bara är en transportsträcka till Outlands, och med tanke på att 60-70 lär bli det nu i stället, så försvann suget lika snabbt som det dök upp.

Igår kväll, när jag öppnade PCG möttes jag av en stor bild på Durins Bane och såg att de hade en artikel om MOM på sidan 44. Jag bläddrade snabbt dit och tuggade mig igenom artikeln. Expansionen verkar riktigt bra. Moria (till ytan lika stort som North Downs i originalet, men med flera nivåer) och Lorien följer med, samt två klasser och 10 extra levlar (lvlcap hamnar alltså på 60). Sedan är det säkert en massa mer som följer med, men jag har ingen direkt koll på det.

Något jag tycker är mycket bra med Turbine är att de är väldigt trogna Tolkien. De är väldigt noga med att återge allting precis som i böckerna. Vissa grejer har de ju förstås hittat på för att fylla ut och då har de gjort det väldigt bra. I och med LOTRO blev Midgård ännu mer levande, som om världen inte redan var det.

#blogg

Medlem
Midgård, lite mer levande

Är riktigt sugen att börja med ett MMO nu, och LoTR verkar gött:)

Avstängd

Mm. Vi kan ju köra tillsammans. När jag skaffar det kan ju du skaffa trial.

Medlem

Låter toppen!:D

Avstängd

Jag köpte det igår, men jag har inte aktiverat det än. Vet inte om jag vågar göra det innan mattetentan.

Medlem

Hehe, ja, det blir svårt:) Kommer det en trial snart på mines of moria?

Avstängd

Vet inte. Det är ju gjort för lvl 50+. I och för sig följer det med två nya intressanta klasser och så, som man börjar på noll med, men jag tror inte att de gör en trial ändå då det är en expansion.

Medlem

Okej, men jag har laddat ner EU trialn på shadows of angmar nu, så jag ska bedöma spelet grundligt innan jag köper det:)
Hur mycket blir det i månaden btw? 100-150?

Avstängd

Okej. Jag kan aktivera det ikväll. Känner mig lite mer lugn nu inför matten.

Hittade det här på hemsidan:

Euro:
12.99 – 1 month
35.97 – 3 month
65.94 – 6 month
119.88 – 12 month

Dollars:
14.99 – 1 month
41.97 – 3 month
77.94 – 6 month
143.88 – 12 month

Alltså, för en månad får man betala 125 kronor, men jag vet inte om man ska skatta på det också, för i såna fall blir det ganska saftigt. :/

Om man istället köper 3 månader i taget blir det bara 84 kronor. Det känns lite mer värt.

Ska vi köra ikväll då?

Medlem

Spelar själv på [EN-RP] Laurelin. Namnet är Sehrahlia. Syns där om ni så vill.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det blir bättre imorgonkväll, om det är okej. Ser ut att att bli utgång idag, så jag kan inte lova nått. Men jag kan ju alltid ladda ner klienten, om jag får en kompis-nyckel av dig, vilket jag behöver?

Medlem

Sidan ger faktiskt ut gratis 7-dagars trial.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Avstängd

Bra. Ju fler, desto roligare.

Det finns 14 dagars trial på den här sidan. Det är bättre än min 7-dagars. ^^

Det går bra om vi kör imorgon, men jag ska tjuvstarta lite. Kan ju skapa en ny imorgon.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Bra. Ju fler, desto roligare.

Det finns 14 dagars trial på den här sidan. Det är bättre än min 7-dagars. ^^

Det går bra om vi kör imorgon, men jag ska tjuvstarta lite. Kan ju skapa en ny imorgon.

Skitbra! är eventuellt borta mellan 18-22, kanske, går det då bra innan 18 eller efter 22?

Medlem

Har nyckeln nu, och tankar spelet i 120kb xD

Avstängd

Hehe, inte snabbt.

Jag är väldigt irriterad på Codemasters just nu. När jag loggade in i launchern så stod det att jag måste aktivera mitt abonnemang, men det har jag ju redan gjort! När jag kollade under mitt konto så stod det att abonnemanget var stängt. Det ska ju följa med 30 dagar!
Jag skickade ett meddelande till deras support, men det lär ju dröja till imorgon innan jag får svar. Argh! :evil:

Medlem

Fy tusan vad irriterande! Inte det minsta kul:P
Bra för övrigt att det är 14 dagar, för då hinner jag få CSN bidraget tills jag ev. ska köpa hela:)
Sen är min quest för övrigt att köpa gamla gamecube-spel jag haft:) Men LotrO får nog plats i min budget.

Edit: Går i 160Kb/s nu, klart ca 10:00 imorgon

Avstängd

Okej, härligt. ^^

Mm, Lotro kostar inte så mycket.

Medlem

Alright, vi kan köra när du vill i princip, jag drar inte till skolan idag tror jag, så jag är hemma i princip hela tiden:)

1
Skriv svar