Slutet på början eller början på slutet på början?

Avstängd
Slutet på början eller början på slutet på början?

Ja, något av de två kan man väl kalla den korta period jag är inne i i studierna just nu. Läsperiod 1 är nämligen slut och idag hade jag tenta på D0009E Introduktion till programmering. Det gick riktigt bra. Jag spikade det inte, men jag får nog väldigt högt.

Om fyra dagar är det tenta på M0029M Differentialkalkyl. Jag håller på att plugga för fullt. Av 30 poäng ska jag få minst 14 för att få godkänt. Jag vet att en av de sex uppgifterna är induktionsbeviset (vilket är att bevisa att en viss talföljd alltid har en viss summa), och det kan jag lika bra som min byxficka. Där har jag 5 poäng. Sedan hoppas jag att en av de tre valbara uppgifterna (endast en ska räknas) är antingen att härleda produktregeln eller kvotregeln (alltså hur man deriverar en produkt resp. kvot), för de kan jag. I sådana fall (vilket har varit väldigt många av de senaste tentorna) så har jag 10 poäng. Av de kvarvarande fyra uppgifterna behöver jag då alltså bara skrapa ihop 4 poäng. I sådana fall har jag tentan som i en liten ask!

Om jag inte klarar tentan får jag göra om den i slutet av december, och i mitten av januari har jag tenta på nästa mattekurs och programmeringskurs, så jag vill helst klara den med en gång kan man säga.

#blogg

Medlem
Slutet på början eller början på slutet på början?

Induktionsbevis är också något som jag har lite problem med just nu. Men tentan är inte förrän om två veckor så jag tror att jag kan lyckas plugga in det.

Avstängd

Okej. Jag tycker inte att induktionsbevis är svårt, inte längre. Jag förstod det först inte alls, men så satte jag mig vid datorn och gick igenom alla "stordior" från den föreläsningen och då förstod jag.

1
Skriv svar