En kort visit i Riftedal

Avstängd
En kort visit i Riftedal

Idag kom jag till Riftedal (dvs Rivendell, eller Vattnadal i gamla översättningen) för första gången i The Lord of the Rings Online. Det var häftigt. Det var ett stort och väldigt snyggt område, och jag stötte på alla medlemmar i Ringens Brödraskap. Jag tog en hel del screenshots (75 st) och jag tänkt visa några och ge kommentarer på dem:

[ia=10633 Jag hade passerat vadstället och kommit upp på en hylla. Där nere syns Bruinen.]

[ia=10635 Här var jag på väg genom ingången. Mina förväntningar var ganska höga vid det här laget, särskilt eftersom jag pratade med de andra i min guild.]

[ia=10637 Här hade jag precis kommit in. Jag stod på stigen som leder ner i dalen. På andra sidan syns vägen som leder till Höga Passet.]

[ia=10639 Vid såna här tillfällen kan man vara glad att ha ett bra grafikkort. :D]

[ia=10643]

[ia=10645 Jag kan förstå att Bilbo ville återvända hit.]

[ia=10651 Här hade jag precis kommit in i Elronds hus (det stora på förra bilden).]

[ia=10649 Här är matsalen. Mellan de två borden står Bilbo.

[ia=10653 Här syns stigen som leder ner i dalen.]

[ia=10655]

Jag träffade på en hel del kändisar där, som Frodo och Gandalf:
[ia=10657]

[ia=10659 Legolas]
[ia=10661 Gimli]
[ia=10663 Boromir]
[ia=10665 Aragorn]
[ia=10669 Sam. Undrar om han är på väg att bli Gollum. :P]
[ia=10671 Merry och Pippin]
[ia=10667 Bilbo]

När jag mötte brödraskapet så kändes det som att utvecklarna inte lagt riktigt lika mycket energi på dem som på landskapet, men hellre det än för mycket.
Aragorn och Gandalf träffade jag förresten tidigare, i Bri.

The Lord of the Rings Online är riktigt kul. Det är en väldigt härlig känsla när man får upptäcka viktiga platser från böckerna och filmerna. Riftedal har helt klart varit häftigast hittils.

Jag gillar inte alltid deras stil om man ser på personerna, men landskapen kan vara fasligt snygga.
Nu ser jag fram emot Moria på lvl 50. ^^

#blogg

Medlem
En kort visit i Riftedal

Vackra landskap faktiskt

Avstängd

Mm, det är det verkligen.

Medlem

jag vill ha tid att spela det! xD

Avstängd

Mm, de tar ju tid MMOs. Jag ska ta en paus nu tills efter tentan i mitten av januari. Känns som att det tar för mycket tid av plugget annars.

1
Skriv svar