World of Warcraft: Nu och då

Inaktiv
World of Warcraft: Nu och då

Som många vet så blev det en massa ändringar på WoW efter att den första expansionen släpptes och åsikterna går isär om det är bättre nu än förr, jag skulle snarare säga att dom som tycker det är bättre tycker att expansionen i sin helhet är bra, medans dom som tycker det va bättre förr tycker inte om expansionen...

Enligt mig har det mer med att alla raiders vill ha kvar sitt gear som dom har kämpat ihop under åren, och tycker att det nu är bortkastad tid, casual spelarna tycker det är bra med mer fokus på 5 mans grupper och små raids istället och man kan komma någonstans utan att nöta samma isntance i veckor för få lite gear bland resterande 39 spelarne som är med.
Så frågan är om det är en bra ändring eller bara skit?

Om man ska följa Bizzards filosofi så är det bra, World of warcraft var menat mer som ett casual MMO och det kom dom ifrån med alla 40 man instancer som uppgjorde nästan hela endgame delen av WoW, men i BC så har man fler faktioner, inte lika svåra att grinda upp heller, fler och svårare 5 man instancer som motsvarar det gammla endgameet i pre BC.

då dom flesta är just casual och spelar bara när dom har tid som är lite då och då så skulle jag nog tro att det var ett lyckat beslut av Blizzard att göra så, och det visar ju också siffrorna.

Det kommer alltid va en klick som inte är nöjda, så är det alltid, men dom flesta värkar välkomna förändringen och det gjorde jag med, så fortsätt så Blizzard!

#blogg

1
Skriv svar