Fuskas det fortfarande

Medlem
Fuskas det fortfarande

Som vanligt så beslöt sig jag och mina andra två Source-gillande polare, att lira någon pcw ikväll. Som alltid blir det några minuters väntan innan själva spelandet kommer igång, då det är någon som ska röka, eller gå på toaletten.

När match configen är laddat, och den tredje restarten är klar, börja det. Vi intar våra nötta positioner, och fokuserar till max. Plötsligt faller en av mina lagkamrater livlös ner på marken, och ett ylande hörs i andra änden av ventrilo. Utan vidare faller också den sista av mina kamrater ner i marken, och en plötslig tystnad sprider sig kanalen. Jag bestämmer mig för att tälta lite, jag smyger fram och sätter mig bakom en låda. Smack, och jag dör.

Det låter inte speciellt ovanligt, men alla dödsfall är osakade av ett headshot, ett headshot, One Hit Wonder! Nåja, det sväljer vi med en nypa salt, vadå, han kanske hade tur. Yttligare en runda spelas och resultatet desamma. Nu kliar det i våra fingrar. Nästa runda, så ändrar vi i taktikerna, och det känns bra, ett par HE på rätt plats, och lite snabba reflexer, och vi har kvitterat. Men så snart vi har fått tillbaka vårt spelhumör, så får vi istället en speltumör.

Det är omöjligt, dom vet var vi är varje runda, ohyggliga headshots delas ut tvärs över hela kartan, blodstänk på brallorna, ylande röster sprakar i hörlurarna. Jag trodde skiten var borta!

Det var ett tag då det var ytterst populärt att fuska, det var "roligt" enligt vissa, men vadå, det var ett tag sedan. Görs det fortfarande? Jag kan sorligt nog svara mig själv på den fråga. Men varför? Det är någonting jag inte kan förstå. Vad är det för mening med att söka efter folk att spela mot, om man ska soppa mattan med dom, oärligt, med fusk? Jävla skit! Och det finns inget mer man kan göra än att whina galet, vilket börja bli lite tråkigt.

#blogg


signatur

Niet.

1
Skriv svar