Adjö konsol, hej pc

Medlem
Adjö konsol, hej pc

Inge snack om saken om man är en PC älskare som jag! Visst är konsolerna behändiga; allt finns i den fint designade lådan som brummar på golvet intill tvn. Men jag menar, hallå, PC växer då snabbare, och allt runt om den lika så!

Ta bara Cryteks CryENGINE 2, det är otroligt. Plus att en dator har tusen fler möjligheter än en konsol. Jag ratar inte konsolerna, och jag tror inte seriöst på att dom kommer att sluta sälja eller så, men jag tror att PCn kommer att slå ännu fler rötter än vad den redan har gjort, och det genom sådana saker som CryENGINE 2, och Unreal-motorn.

Och om man ser det hela genom ett tekniskt perspektiv så vinner PCn med hästlängder. Visst, krysslådan och spelstationen har feta saker bakom plasthöljet, men bara för tillfället, går säkert att fixa till med rätt antal lappar i fickan. Det gäller förstås PCn också, men utbudet är grymt mycket större än för le konsols.

Såg just att Sega köper Unreal 3-licens, hmm.

PCn är ju mycket mer speciell än konsolen som står på det dammiga golvet, bredvid en av familjejuvelerna, bredvid videon, och snett bakom DVDn. Medans PCn har ett eget bord, en egen skräm, alldeles egna högtalare, och andra små godsaker.

VI får se hur det blir... Om inte annat, varför inte bara vara glada över att de båda leksakerna finns?

#blogg


signatur

Niet.

1
Skriv svar