Memory; Equals Gland

Medlem
Memory; Equals Gland
Skrivet av Wikipedia:

Med hjälp av minnet har vi förmågan att lagra erfarenheter och göra det möjligt att känna igen och lära. Minnena blir en del av vår person och ger oss också en plats i tidsdimensionen. Med hjälp av minnet kan tänkandet ta itu med de problem som möter oss. Minnet kan delas in explicita och implicita minnen. Att vi kommer ihåg hur man gör när man cyklar är ett exempel på det implicita minnet.

Igår kväll gick jag och la mig ganska tidigt, hade just kört mitt första Boulder Open; klättring. När jag låg där i sängen under mitt täcke och med musik i öronen så började jag tänka på att jag skulle behöva bränna ut lite schyssta album för att ha i bilen. Plötsligt började jag tänka i helt andra banor. Jag kom att tänka på ett program jag såg på tv för ett tag sedan, jag tror det var Ophra, ni vet day-time-tv är ohälsosamt, nåja, då berättade någon doktor där att minnet lagrades i två stycken små kötlar typ, längst bak i skallen, under hjärnan typ. Det är riktigt jävla tufft.

Sedan började jag blanda ihop sakerna, minneskötlarna, och bränning, laser och så vidare. En hel del bisarra saker började spelas upp i min inre biosalong. En av sakern var att man borde kunna bygga ut sitt minne, uppdatera det lixom, extend. Jag såg en öppen skalle på ett bord, med en hårddisk attached to huvudet. Och på det sättet kunna få ett grymmare minne. Sedan började jag allvarligt tänka på om det var möjligt. Då flinade jag lite, är jag sjuk eller? Det måste bero på allt våld jag ser dagligen *host*.

Själva idén är grym, men att det skulle funka i praktiken är nog bortom horisonten. Ett USB-minne? Ah, men efter ett tag i sängen kom jag på att det säkert skulle uppfinnas något sådant, så jag tänke vara steget före. Jag menar, det första man lär testa är nått med hårddisken, att man skulle kunna "skriva" saker på den, med hjärnan. Men jag ville som sagt ligga steget före, så jag började tänka på minneskort. Att man skulle ha något i skallen, där man skulle kunna köra in ett 5 GB minnes kort. Fatta vad skönt. Fast, jag kan inte riktigt säga att mina kötlar börjar bli fulla och att jag borde defragmentera, eller kanske blåsa om dom. Undra hur mycket dom rymmer?

#blogg


signatur

Niet.

1
Skriv svar