Levande Bevis

Medlem
Levande Bevis

Jag måste väl ursäkta mig igen, efter mitt otroligt övermogna inlägg i går, men till mitt försvar så har jag ilskan. Den har nu lagt sig, fast jag känner att vreden lurar någonstans i mig, och får jag tag på personen som gjorde detta otroligt onödiga brott, så är jag rädd för att den tar över mitt kroppsliga väsen, och gör oanade upprepningar av karateslag mot idiotens ansikte.

Nåja, idag är en ny dag, fast den är snart slut. För ett antal timmar sedan var jag och min käraste på en shoppingtur. Det blev för min del två nya byxor och för henne tre par trosor och två t-shirts. Måste bara påpeka att det var ett bra tag sedan jag köpte nya byxor. Men jag måste nog berätta allt från början;

För fyra år sedan tog det slut med min dåvarande flickvän. Jag gick ner ett par kilon, och tränade mycket under den tiden, så det märktes inte så mycket. Efter ett tag, dvs efter att jag kommit över henne, så gick det uppför. Andra året på gymnasiet så vägde jag runt 90 pannor, vilket var ganska mycket från mina förra 75 kilon. Dessa 75 kilon är en ganska dålig gissning, för jag har ingen aning om vad jag vägde då. Men med tanke på att jag var smal som en sticka, och tränade mycket, så måste det ha legat runt där. Men men, i trean på gymnasiet så nådde jag toppen, eller botten, beroende på ur vilken vinkel man ser på saken. 95-96 pendlade jag mellan ett bra tag, och kläderna lika så. Pendlande dvs, mellan olika storlekar. Sist jag kollade så hade jag 36 i midjan.

Skrivet av Wikipdeia:

Övervikt är ovanlig hos de flesta djur som inte är tama. Hos människor har övervikt blivit allt vanligare.

En enkel metod för att avgöra om en person är överviktig är att räkna ut dess BMI (Body Mass Index), som är en funktion av längd och vikt. Personer med en BMI mellan 25 och 29 anses vara överviktiga, medan alla över 30 är feta. BMI kan dock slå fel för personer som avviker från mallen, exempelvis extremt långa personer eller kroppsbyggare.

Amerikanska myndigheten CDC (The Centres for Disease Control and Prevention), kom samma år med en studie som sade att antalet överviktiga och feta amerikaner har ökat med 31% mellan 1976 och 1991, och sedan ytterligare 24% mellan 1994 och 2000. [1]

I Sverige är enligt Folkhälsoinstitutet 44% av alla män mellan 18 och 84 år överviktiga, medan motsvarande siffror för kvinnor är 28%.[2] Det bör dock poängteras att svenskarna tillhör de minst överviktiga i Europa

Efter att ha fått jobb, och tjänat en slant, så bestämde jag mig för att förnya min garderob, och det blev ett par byxor, 4-5 stycken, en shitload med tröjor och allt annat skit. Det svider.

Jag jobbade som stensättare, ett rörligt jobb, och slitsamt. Vilket var mycket skönt, att få röra på sig efter tre år på en rutten kontorsstol på ett IT-gymnasie. Jag började tänka efter, och jag kom fram till att jag inte trivdes som en pluffs. Och slutade med läsk och onödigt intag av godis och deslike. Jag började äta mindre och snäppet nyttigare. Och efter ett halvt år på denna otroliga diet så började övervikten sakta men säkert avta, kilo efter kilo.

Jag träffade min nya tjej, och detta gjorde saken ännu bättre. Vi började gå på spinning tillsammans, och den var en bra jäkla spark i baken, fick till och med creds av spinningtjejen, hon som leder oss och guidar oss genom den jobbiga timmen. Har kört med spinning en gång i veckan, och en schysst och inte alls jobbig "diet". Äta mindre, mängdmässigt, och lite nyttigare, inga onödiga mackor på kvällen och så. Sedan har jag börjat köra klättring tre dagar i veckan, det har nog hjälpt också.

Skrivet av Wikipedia:

Många överviktiga försöker på olika sätt att minska dels sin vikt, dels sitt ätande, via olika dieter, genom bantningspiller, eller via operationer. De flesta metoder misslyckas. Många läkare förordar istället motion, och en sund kost.

Meningarna är dock delade om vad som är en sund kost. Våra myndigheter rekommenderar en hög andel kolhydrater i kosten, medan huvuddelen av de moderna bantningsmetoderna förordar kolhydratrestriktion, alternativt en satsning på lågklykemiska kolhydrater. Bakgrunden till dessa råd är en strävan att hålla nere insulinutsöndringen, eftersom insulin blockerar fettförbränningen. Det är ungefär samma råd som Banting kom med 1864.[3]

Det finns många föreningar för överviktiga. I Sverige finns till exempel Överviktigas riksförbund.

Och idag när vi provade brallor, helt galet, 32 i midjan. Och min vikt ligger på 80 kilo, och jag är ca 184 lång det är fan bra jobbat. Och för er som är sega på matte så på ca 6 månader har jag gått ner 16 kilo, och minskat från W36 till W32. Jag är stolt över mig själv, och glad. Fast då är det här med alla för stora brallor... Vilket skit! Flera tusenkronor i sjön. Vad kan man göra med förstora byxor? Vissa har jag inte ens använt. UFF, myrorna? Eller försöka sälja dom på nätet?

Men kort och gott, så funkar det utan alla dessa super "tips" och annat skit. Ät mindre, ät regelbundet, och rör på dig. Det är så enkelt!

#blogg


signatur

Niet.

1
Skriv svar