Hej igen & inför Age of Conan

Medlem
Hej igen & inför Age of Conan

Hej.

Det var ett tag sedan jag var här, och skrev. Här, på FZ.se är jag dagligen, minst 5 gånger, om jag räknar dom gångerna jag läser och tittar i forumet, sen finns det säkert 5 gånger till som jag besöker bara för att kolla headlines snabbt.

Jag var en kort stund i rampljuset och många spande in min blogg, tro det eller ej. Jag spurtade ut inlägg, fick dock response på få, men det gjorde inget, det var roligt i allafall. Men det slutade med att jag skrev konstiga inlägg om helt konstiga saker.

Jag skall nog satsa på att skriva ibland, och lite mer innehållsrikt.

Nu tänker jag lite på Age of Conan. Och hur det hela började.

World of Warcraft, det var mitt första MMORPG. Således man inte räknar med MUD. Det har jag spelat sedan jag lärde mig vad internet var, vilket var ett antal år sedan. Men i allafall, jag och en vän köpte WoW, och sprang hem fort som fan. Installerade kalaset på burken, och båda fick signa upp sig på polarens mammas kort. Vi tänkte inte på gamecards, plus att jag inte vet om det fanns då, precis vid releasen, nåväl.

När installtionen var klar, blev det tyst på tvåmannaventen. En mindre rysning spred sig längst ryggraden, dock vet jag inte om det berodde på att stolen var värdelös eller om jag var spänd.

Inne framför den brinnande porten stod vi nu och loggade in.

Det var en härligt känsla, inte minst att skapa sig egen karaktär, även fast valmöjligheterna inte var oöndliga så fick man sin lilla dvärg att se nogelunda unik ut.

Väl inne i spelet, hurrades det och hojtades det.

Vi visade våra mammor och pappor varandras karaktärer på skärmen, vinkade till varandra /wave, och det var riktigt kul.

Efter första månaden, lade vi av. Eller i allafall jag, vet inte varför. Men polaren spelade på ett tag till, sedan lade han också av. Det var först efter ett halv år eller så som vi tog upp spelandet igen, bara för en kort stund då med.

Nu ligger kartongen på hyllan och dammar.

Efterdyningar

Så här i efterhand, tycker jag att det känns okej att WoW var mitt första MMORPG. Det gav många positiva intryck, men helt plötsligt efter WoW fanns det massor av MMO's, helt galet, en helt ny värld har öppnat sig.

Jag har prövat en massa spel, men aldrig riktigt fastnat för något. EVE-Online, älskar det spelet, jag är såld, två gånger om... Men jag orkar inte spela spelet. Jag driver tillsammans med ett annat gäng http://www.eve-online.se/ bara för att jag älskar spelet, men det projektet ligger stilla, och det är en annan historia.
EverQuest 2, ett av mina favorit spel, men samma sak där, jag orkar inte riktit spela spelet. Vet inte varför, sade upp min subscription för fyra dagar sedan, spelade enbart i två dagar, 120:- för två dagars spelande, inte speciellt strategiskt. Men jag orkade inte, var inte sugen alls. Fastnar inte.
Dark ages of Camelot, finns inget att säga, prövade gratis trailen, ingen höjdare.
Lineage 2..
Anarchy Online, nja inte direkt. Allt jag minns var att det var väldigt, väldigt fult, och inget man fastnade för heller, samma gäller L2 inget som jag riktigt förälskade mig i.
Dungeons and Dragons Online, vet jag inte mycket om, kommer ihåg att jag tillsammans med min gamla rollspelsgrupp (dvs old school rpg papper & penna) testade en beta, det var snyggt och det var roligt, men enligt dom var det inte alls som D20 systemet hit och dit. Hehe, ja, jag har aldrig riktigt lärt mig DnD reglerna, jag tyckte mest om att spela. Men i allafall så spelade vi bara beta ut, sedan inget mer.
Och nu börjar det torka ut, jag har säkert prövat ett flertal MMO's som jag inte kan komma på nu, men det jag vill säga är det att jag inte riktigt har fastnat för något.

Framotflaxx

Nu såhär inför Age of Conan, som tidigt, men inte alltför tidigt satte sig på mina näthinnor, så svärmas det av känslor i min kropp.
Nej nej, inget jävla larv. Inte som när man får en passionerad kyss av sin drömtjej. Utom om man kommer tycka om spelet, om det är roligt, om man orkar med det. Vilket jag vill.
Kanske pressar jag mig själv?
Såklart att man kommer lira som fan nu i början, har till och med inkasserat Early Access tillsammans med ett par vänner, så det börjar te sig början.
Kanske så skall man bara lungt och sansat köra på?
Risken är att mina studerande vänner kommer löka galet, och levla järnet, medans jag som familje far (not, men "toffel" som dom säger, vilket inte är riktigt sant, det är bara en sak en man måste säga till en annan man för att han skall visa att han är en riktigt man som klarar sig utan kvinnor, vilket han inte gör eftersom han sedan går hem och drar en handtralla till en kvinna som han inte ens har klätt av själv, utan som helt och hållet säger "hej så här ser jag ut och alla kan se mig naken, och de flesta har säkert gjort det" vilket i mina ögon inte är något att hurra över, inget emot onani, det är bra grejor men ni förstår vad jag menar) inte riktigt kanske har den tiden som de har. Då jag har jobb och flickvän. Och ibland måste man prioritera saker, vilket är trist, men det måste göras.
Men om fallet blir som ovanstående så finns det en riskt att det blir tråkigt att spela, samt att mina vänner är avdankade WoW spelare, där levels var the shit, hade man inte högsta leveln så dög man inte, typ. Notera "typ".
Jag skulle helst vilja spela Age of Conan på en RPPVP server, där rollspelandet var bra och att folk verkligen rollspelade, och inte "SHIT MAN YOU SUCK NOOB LOW LEVEL HAHA" eller något i samma stil.

Jag vet redan vad svaret från mina vänner kommer att vara, vilket är ett tvekande nja, och sedan ett nej. Och argumenten kommer vara samma, att folk är si och så, att det är lite spelare, tråkig pvp etc. Vilket jag tror är skitsnack, dock har dom en poäng, för hade folk från början RP på en RP server hade nog fler RPare sökt sig ditt, men som det är idag, resonerar nog flertalet som mina vänner.

Nåväl, jag är i allafall glad att spelet kommer snart, och skall nu hem och titta till min nerladdning av klienten, som säkerligen inte ens har börjat. Men men, det går nog bra. Kanske ska ta med mig burken till tjejen, hon har brett bredband, så då går det nog snabbare.

Vi syns i Hyboria mina vänner!

#blogg


signatur

Niet.

1
Skriv svar