Sänkt skatt? Regeringen din jäkla n00b ^^

Medlem
Sänkt skatt? Regeringen din jäkla n00b ^^

Alltså, skumläste lite slött idag i expressen/aftonbladet (vilken det nu var) om att regeringen nu ska sänka skatten.
...
Öh.. Är ni i regeringen medvetna om att vi är i en finanskris? Att det är hur många människor som helst som blivit varslade?
Hur exakt hade ni tänkt er att vi (sverige) ska betala arbetslöshetskassan till dessa olyckliga individer?

Någon får gärna rätta mig om jag har fel här, men jag personligen som inte är insatt alls i finanser och dylikt tycker det låter helt idiotiskt att sverige som stat ska sänka skatten och få in mindre pengar att ge till fler arbetslösa.
Har nuvarande regeringen insett att "Shit! Vi har gjort bort oss så jäkla mycket att vi inte kommer bli vald igen. Fan.. Vi ska göra livet surt för de jävlarna! Vi sänker skatten, så får vi se hur nästa regering ska ta sig ur den krisen, hahaha!"

Kanske lite omogen synpunkt från min sida, men jag kan inte komma på någon bättre förklaring varför de väljer att sänka skatten just nu.
Jag personligen tycker skatten borde ligga oförändrad på den nivå den nu är på, speciellt om vi INNAN finanskrisen var tvungen att ha den nivå som vi hade.
Om regeringen satte den nivå de satte tidigare, så borde de väl ha gjort det av ett speciellt skäl. Har det skälet nu helt plötsligt försvunnit när det blev finanskris?

Nä,, jag känner att jag kanske ska börja sätta mig in i politiken och jobba mig uppåt inom regeringen. Kunna ta ut en fallskärm eller förtidspension på några mille varje år sen när jag blir gammal låter ju inte helt fel.
Men det går lite emot min syn på hur en regering ska fungera. En regering ska jobba för folket, inte för sig själv, men det lär ju aldrig hända.

För övrigt tycker jag att det låter helt idiotiskt angående bilindustrin där de går ut och säger "Ge oss pengar, annars lägger vi ner de här fabrikerna."
Jaha? Vadfan, om det går dåligt för er så lär ni väl acceptera det. Ni får väl sattsa på annat istället som säljer. Man kan ju inte starta ett företag och utgå ifrån att det ska existera för evigt. Företag kommer och går. Folk har väl bilar så de klarar sig, hitta på något annat som folk kan ha mer nytta av istället.
Sattsa på avgasfria bilar, bensinfria bilar, där har ni något som knappt finns idag, så det borde ju finnas stort intresse för det.

#blogg

1
Skriv svar